סמנכ"ל פיתוח עסקים בפרטנר: אין לנו כרגע תוכנית להיכנס לטלוויזיה הרב-ערוצית

טוען כי פרטנר מבצעת רגולציה עצמית על התוכן שהיא משדרת ■ עו"ד דורלי אלמגור ממועצת הכבלים והלוויין: אנו רוצים לשרטט מפת דרכים בנושא שידורים באינטרנט לטובת כל השחקנים בענף, כדי שיידעו למקם את עצמם

סמנכ"ל פיתוח עסקים בפרטנר , עודד דגני, מזהיר מפני התערבות של משרד התקשורת ומועצת הכבלים והלוויין בעניין שידורי וידיאו באמצעות האינטרנט, וקורא להם לוותר על כל ניסיון כזה.

לדברי דגני, פרטנר מבצעת רגולציה עצמית על התוכן שהיא משדרת, שהיא לא פחות יעילה מאשר הרגולציה של משרד התקשורת. דגני אמר את הדברים בכנס שערך אתמול (ג') המרכז הבינתחומי בנושא רגולציה על שידורים באינטרנט.

דגני אמר כי לפרטנר אין כרגע תוכניות מפורטות לכניסה לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית, אבל הוא לא יכול לומר כי לא יהיו בסופו של דבר. כמו כן ציין כי פרטנר שוקלת להיכנס לתחום ההפקות העצמאיות.

במסגרת העמדה שהציגה פרטנר לשימוע שעורכת מועצת הכבלים והלוויין בנושא השידורים על גבי האינטרנט, קראה פרטנר להימנע לחלוטין מרגולציה על שידורים המועברים דרך האינטרנט, משום שאין כשל שוק שמחייב התערבות רגולטורית, והצרכן נהנה ממגוון תכנים באינטרנט ובטלוויזיה.

עו"ד דורלי אלמגור, מנהלת מינהלת השידורים במועצה, אמרה בהרצאתה כי מטרתה של המועצה היא ליצור מפת דרכים כוללת, שלפיה יוכלו הגופים השונים למקם את עצמם ולהחליט באיזו קטגוריה הם נמצאים. לדבריה, אין כוונה לכפות רגולציה על שידורים באינטרנט, אך מי שמאפייני השידור שלו פונים לציבור הכללי, והוא מציע אותו בשילוב של ממיר ייעודי - עשוי ליפול תחת ההגדרה של שידורי טלוויזיה לכל דבר.

אלמגור אמרה כי הרקע לשימוע הוא הרחבת השימושים ברשת האינטרנט הפתוחה; הטכנולוגיה המאפשרת כיום להעביר קבצי וידאו ברשת האינטרנט הפתוחה באורך מלא ובאיכות גבוהה; פיתוח תשתיות הפס הורחב ושדרוגן (NGN של בזק, אולטרה פאסט אינטרנט של HOT); זמן ההורדה המצומצם שמאפשר כמעט Live Streaming; האפשרויות של הצרכן לבחור באיזה מכשיר לצרוך את התוכן; התהוותם של מיזמים חדשים ברשת הפתוחה להצעת תכנים טלוויזיוניים לציבור הישראלי, ובייחוד במתכונת של תוכן לפי דרישה (VOD).

בנוסף, הרקע לשימוע הוא מהלכים שקורים כיום בעולם: במדינות האיחוד האירופי תיקנו את הדירקטיבה ב-2007, והרחיבו את הרגולציה גם לשירותי מדיה מתפתחים מעבר לטלוויזיה. הרגולציה היא על תוכן אודיו-ויזואלי ללא קשר לפלטפורמה, כל שירות שכולל פעילות כלכלית שמטרתו לספק תמונות וסאונד.

לדברי אלמגור, בקנדה פטרו את המדיה החדשה מרגולציה, מתוך כוונה לעודד את צמיחת הניו-מדיה. ב-2006 בחנו זאת שוב והחליטו להמשיך בכך. ב-2009 פתחו את השאלה מחדש והחלו לבחון את הפטור.

הכוונה אינה לקבוע רגולציה לפי פעילות של גורם זה או אחר, אלא לנסות ליצור מפת דרכים כוללת לענף, על מנת שהגורמים הפעילים בו יוכלו לכוון את צעדיהם ולדעת מראש כיצד הרגולטור מתייחס לשירותים שהם מציעים.

מומו לירן, מנכ"ל אריקסון ישראל, קרא להמשיך ולשמר את המחוייבות להפקות מקור כאמצעי להגברת הלכידות החברתית, אך יחד עם זאת להפסיק ולהטיל את האחריות הזאת על חברות הטלוויזיה. לדברי לירן, מי שצריך לשאת בכך זו המדינה ולא חברות מסחריות.