פרסומת ראשונה בטלוויזיה לגוגל: מקדמת את דפדפן הכרום

גוגל מעולם לא העלתה פרסומות בטלוויזיה, אך מותגים אחרים הכלילו את ענקית החיפוש בפרסומות שלהן ■ במקביל מקדמת גוגל את דפדפן הכרום באמצעות YouTube

אפילו גוגל מכירה במגבלות הפרסום באמצעות תוצאות חיפוש והעלאת קבצים ב-YouTube. ענקית שירותי החיפוש המקוון מעלה לאוויר את פרסומת הטלוויזיה הראשונה שלה, במטרה לקדם את דפדפן האינטרנט שלה, כרום.

גוגל מעולם לא הריצה פרסומות בטלוויזיה, אך מותגים אחרים הכלילו את ענקית החיפוש בפרסומות שלהן. למשל, ב-2006 הציגה פונטיאק פרסומת טלוויזיונית למכונית המשפחתית G6, שבה נראה דף הבית של גוגל, כאשר בתיבת החיפוש המוכרת מופיעה המילה "פונטיאק", בעוד פס הקול אומר: "אל תאמינו למילה שלנו. גגלו 'פונטיאק' כדי לגלות בעצמכם". כמו כן הוזכרה גוגל בפרסומות למכשיר הטלפון הנייד אנדרואיד G1 של טי-מובייל.

בשונה ממפרסמים אחרים, שמחשיבים מסע פרסום טלוויזיוני כמהלך משמעותי, מדובר במהלך בעל מקדם סיכון נמוך יחסית מבחינת גוגל. לגוגל יש גישה נוחה לגוגל TV Ads, והמלאי בדרך כלל אינו יקר. בנוסף לכך, לגוגל כבר יש את הקריאייטיב הדרוש. החברה עצמה ממעיטה בחשיבות המהלך, ודוברת החברה התייחסה אליו כאל "ניסיון קטן".

בחודש שעבר פתחה גוגל במסע שיווק לכרום, שעבורו היא הזמינה 11 קבצי וידיאו מחברות קריאייטיב קטנות. בשלב הראשוני הועלו הקבצים וקודמו ב-YouTube. לאחרונה החלה גוגל להעלות את הקבצים האלה לאתרי אינטרנט באמצעות רכישת פרסומות, כולל באנר מתרחב בעמוד הראשון של אתר האינטרנט של "ניו יורק טיימס".

קבצי הווידיאו, שהופקו תמורת 10 אלף דולר לקובץ, כבר צברו אלפי צפיות עד כה באתר YouTube, שנמצא בבעלות גוגל, כולל You and Your Browser, שצבר 112 אלף צפיות. גם הפרסומת שתוצג בטלוויזיה הועלתה ל-YouTube בינואר ורשמה עד כה 2.1 מיליון צפיות.