אוויר לערוץ הספורט: יישום ההחלטה על שידורי הספורט נדחה ב-3 חודשים

(עדכון) - זאת עקב המלצת ועדת הכלכלה ■ בבסיס ההחלטה המקורית של מועצת הכבלים והלוויין הובהר כי לא יינתן אישור לשידורים ישירים של משחקי כדורגל, כדורסל וטניס בערוצים "5 לייב" ו"5 גולד" השייכים לערוץ הספורט

ועדת הכלכלה של הכנסת המליצה לדחות את יישום החלטת מועצת הכבלים והלוויין בעניין שידורי הספורט, וזאת על מנת לבחון מחדש את השלכות המועצה לטובת הציבור. על אף שהכדור חוזר לידי מועצת הכבלים והלוויין - המלצה זו עשויה לסייע בידי ערוץ הספורט, שעושה כל שביכולתו כדי למנוע את יישום ההחלטה כבר מיולי הקרוב.

כזכור, בנובמבר 2008 קיבלה מועצת הכבלים והלוויין החלטה, הצפויה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי הקרוב, על-פיה לא ניתן להמשיך ולשדר שידורים ישירים בערוץ "5 לייב", הערוץ בתשלום מבית ערוץ הספורט. על-פי ההחלטה - כל המשחקים החיים בכדורגל, כדורסל וטניס ישודרו בערוץ 5, ערוץ 5 פלוס, ערוץ ספורט1 וערוץ ספורט2 - ולא בערוצים 5 לייב ו-5 גולד שבבעלות ערוץ הספורט.

מאז קבלת ההחלטה עושה ערוץ הספורט כל שביכולתו כדי לטרפד החלטה זו, גם באמצעות מאבק ציבורי-תקשורתי נרחב שמטרתו ביטול ההחלטה.

הבוקר (ד'), כאמור, נערך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בנושא זה. חברי ועדת הכלכלה המליצו על הקמת ועדת משנה פרלמנטרית לבחינה מחודשת של הסדרת שוק שידורי הספורט בישראל. בנוסף, הוועדה עצמה המליצה לדחות את מועד כניסת ההחלטה לתוקף, זאת על מנת לבחון מחדש את השלכות ההחלטה לטובת הציבור וחובבי הספורט בישראל.

כמו בכל דיון בענייני ערוץ הספורט שמתקיים בכנסת, גם הפעם השדרים הבכירים של הערוץ הגיעו במטרה להשמיע קולם, כאשר בראש טענותיהם גם אפשרות לפגיעה בענפי הספורט הישראלי החלשים יותר אשר אינם זוכים לפופולריות.

בנוסף טענו אנשי הערוץ כי צפויה פגיעה בתכני הספורט המשודרים בערוצים "הפתוחים" לציבור (ללא תשלום), זאת מאחר שבעקבות ההחלטה תיפגע היכולת הכלכלית של ערוצי הספורט כתוצאה מהוצאתם של השידורים הישירים מערוץ ה-LIVE.

תגובתו של יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, לא התקבלה עד לפרסום הידיעה. בשלב זה לא ברור אם המועצה תקבל את המלצת ועדת הכלכלה בעניין ותקיים דיונים נוספים טרם כניסתה של ההחלטה לתוקף.

אודי מילנר מנכ"ל ONE, אמר בוועדה: "חייבים לעצור את זליגת התכנים, ואני מברך את החלטת השימוע של מועצת הכבלים והלוויין בראשות ניצן חן. אני מציג לפניכם מסמך המוכיח כי בשנים האחרונות התקיימה זליגה מסיבית של תכנים מערוצים 5 ו-5 פלוס לערוצים 5 לייב ו-5 גולד. ערוץ הספורט למעשה סוחט את הציבור על-ידי זליגת התכנים. החלטת המועצה הינה החלטה טובה הן לצרכני הספורט והן לענפי הספורט השונים בישראל".

דחייה ב-3 חודשים

בעקבות הדיון בוועדת הכלכלה, ההחלטה בעניין ערוצי הספורט נדחית ב-3 חודשים - כך החליט ניצן חן, יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, שעות ספורות לאחר הדיון בוועדת הכלכלה.

החלטה זו מאפשרת לערוץ הספורט להיערך מחדש ולנסות לשכנע את מועצת הכבלים לבטל או לחילופין לשנות את החלטתה. מבחינת ערוץ הספורט מדובר בהישג שהושג היום לאחר מאבק תקשורתי ממושך.

ניצן חן אמר היום כי "ההחלטה נדחית ב-3 חודשים, ואם יימצא מודל נכון יותר לזה שהציבור ירוויח - אז מה טוב. ההחלטה מנובמבר היא תמרור שאומר בעצם כי אם נצליח למצוא נוסחה שתביא לתוצאה סופית טובה יותר לערוצי הבסיס, אז טוב. אם לא, ההחלטה שהתקבלה בנובמבר נכנסת כמו שהיא לתוקף ב-31 בדצמבר".