מינגלינג בקקטוס הזהב: מי הגיע, מי לא הגיע ואיזה קוצים נשלפו

בכירי עולם הפרסום הגיעו אמש לטקס הקקטוס ■ עם זאת, גמר הגביע אתמול באצטדיון ר"ג אמש וכן גמר ליגת האלופות שמתקיים הערב ברומא גבו מקבץ נעדרים: אייל חומסקי, ראובן אדלר, יורם באומן ואודי פרידן

1. ונתחיל במי שלא היה בקקטוס, אך רוחו שרתה על באי מרכז סמולרש כמעט לכל אורך הטקס: גדעון עמיחי, מנכ"ל ומנהל קריאטיבי בשלמור-אבנון-עמיחי, שהחרים השנה את הטקס, לטענתו - בשל עלות משלוח העבודות לתחרות. מנחה הטקס אברי גלעד פתח בקריאה לדקת דומיה למי שאינו כאן (פארפרזה על קמפיין החשכת האינטרנט של שלמור שזכה בקאן אשתקד), המשיך ברמיזות דקות על הקיצוצים בתקציב התחרות, ואף קינח באבחנה על הקלצונה בבופה, שלטענתו מדובר בבורקס שקיבל פקטור, ו"גדעון לא היה נוגע בזה". אנינות.

2. השעה המוקדמת יחסית בה התקיים הטקס, גרם לרבים להגיע בלבוש פחות רשמי לנשף. כך למשל מודי כידון היו"ר הטרי של איגוד חברות הפרסום, שהגיע בטריקו, ונאות לשים עליו ז'קט לצורך צילומים, נאומים וכיו"ב. גם מנכ"ל האיגוד, יגאל בראון, יישר קו עם הבוס והפציע בחולצה טריקו - עם קצת כפתורים. מנכ"ל מקאן-אריקסון, איריס בק; מנכ"ל באומן-בר-ריבנאי, יוסי לובטון; ומנכ"ל ערוץ 10, יוסי ורשבסקי; הפגינו ג'ינס וכותונת. רק פיליפ רו, מנכ"ל J.C. Decco בישראל וצרפתי גאה, הפציץ בשיק אירופי מכובד.

3. גמר הגביע באצטדיון רמת-גן אמש וכן גמר ליגת האלופות שמתקיים הערב ברומא, גבו מקבץ נעדרים: אייל חומסקי, ראובן אדלר, יורם באומן ואודי פרידן (ששלח את משה ראובני) הדירו רגליהם השנה. יאיר גלר הגיע, כדרכו - עם קוד לבוש מוקפד, והוכיח פעם נוספת את הזיכרון הישראלי קצר המועד. בתשובה לשאלה על השיפוט והפקטור בקקטוס הזהב, ענה גלר - עד לפני 5 חודשים יו"ר איגוד חברות הפרסום - כי הוא "לא מבין כלום בקקטוס ובשיפוט". משתתפת נוספת שהיתה בניגוד להרגלה על תקן אורחת היא תלמה בירו בבלונד זוהר, מנכ"ל איגוד השיווק הישראלי שלא שותף בתחרות הקקטוס זו השנה השנייה.

4. בגזרת המנצחים (כולל אליעזר ז'ורבין שקיבל פרס על מפעל חיים), נרשמה השתתפות כמעט מלאה של אנשי מקאן-אריקסון, שהצטיידו במשרוקיות. חתן השמחה סמנכ"ל הקריאייטיב טל רביב אמנם לא נסע לגמר ברומא, אבל נקט עמדה ברורה עם חולצה בכיתוב בולט של ENGLAND. רביב אגב, יצא צדיק, והצהיר כי היה מוכן לוותר על הפקטור שהוענק בשיפוט - ובדרך לוותר על כמה מדליות למקאן.