אלופי העולם בישיבה על הספה

מלבד ספרד שרותקה כמעט כולה למסכי הטלוויזיה בגמר הצ'מפיונס ליג (61.7% share), נתוני הצפייה בישראל במשחק בין בארסה ליונייטד עולים על אלו שבאנגליה, צרפת, איטליה וגרמניה

למרות שישראל רחוקה שנות אור מלשלוח נציגה מקומית לגמר הצ'מפיונס ליג, מבחינת עניין טלוויזיוני מתברר שאנחנו עולים על רוב המדינות באירופה בכל מה שקשור לאירוע השיא של הכדורגל. מלבד ספרד, ששלחה לגמר את בארסה, נתוני הצפייה בישראל שעמדו בגמר ביום רביעי בערוץ 2 על רייטינג ממוצע של 31.5% בקרב משקי בית יהודיים ונתח צפייה של 48.8% (share) עולים בהרבה על אלו שביתר המדינות באירופה.

בספרד ראו 11.3 מיליון צופים בממוצע בתחנה Antena 3TV את גמר הצ'מפיונס ליג בין בארסה למנצ'סטר יונייטד, נתון המשקף נתח צפייה של 61.7%. מדובר במשחק הכי נצפה בספרד בליגת האלופות מאז הגמר ב-2000 בין ולנסיה לריאל מדריד. אגב, גם בספרד זועמים המקומיים על כך שחגיגות הזכייה על כר הדשא נעלמו מעיני הצופים בעקבות החלטה של הערוץ המקומי לצאת מיד עם שריקת הסיום להפסקת פרסומות בת 10 דקות.

באנגליה נרשם ברשת ITV1 רייטינג מאכזב יחסית, עם 9.6 מיליון צופים בממוצע ונתח צפייה של 39%, מדובר בירידה של 14% לעומת הגמר בשנה שעברה בין יונייטד לצ'לסי. באיטליה צפו בשידור 9.63 מיליון צופים בממוצע שמשקפים נתח צפייה של 36%. בגרמניה נרשמה ההתעניינות הנמוכה ביותר מבין "מדינות הכדורגל", כאשר את המשחק ששודר ברשת SAT1 ראו 6.55 מיליון צופים ו-23% Share בלבד. בצרפת צפו במשחק ששודר ברשת TF1 כמות של 8.25 מיליון צופים בממוצע שמהווים נתח צפייה של 34%.

בארצות הברית הפך הגמר לשידור הכי נצפה של ליגת האלופות עם רייטינג ממוצע של 1.1% ברשת ESPN ו-1.47 מיליון צופים בסך הכל, עלייה של 34% לעומת הגמר בשנה שעברה.