היום זה מתחיל: "נקודת מפנה 3" - תרגיל העורף הגדול בתולדות מדינת ישראל יוצא לדרך

התרגיל יבחן את ההיערכות והמענה בעורף לכל התרחישים האפשריים: חמישה ימים של פגיעות טילים ואזעקות ■ בימים שלישי ורביעי בשעה 11:00 בבוקר תשמע צפירה עולה ויורדת בכל רחבי הארץ, והאזרחים ייקראו לרדת למקלטים ולמרחבים המוגנים

חדשות 2 ב - MAKO / לחדשות 2 ב - 'רשת'

היום (א') זה מתחיל: תרגיל העורף הגדול ביותר בתולדות ישראל, שזכה לשם "נקודת מפנה 3", ייצא היום לדרך. במשך חמישה ימים תתרגל ישראל, על כל מערכותיה, שורה ארוכה של תרחישים. הפעם, גם אנחנו האזרחים נהיה שותפים להכנת העורף לאפשרות למתקפת טילים - גם לא קונבנציונליים, על ישראל.

בימים ראשון ושני עדיין לא נרגיש בזה יותר מדי, בינתיים יתורגלו הגורמים המקצועיים. בימים אלו תתורגל פתיחת מטה החירום במשרדי הממשלה, התכנסות ועדת משק לשעת חירום וקיום הערכות מצב אצל שר הביטחון.

האזרחים מצטרפים ביום רביעי

אזרחי ישראל יצטרפו לתרגיל הגדול בימים שלישי ורביעי. בשעה 11:00 בבוקר תשמע צפירה עולה ויורדת בכל רחבי הארץ, והאזרחים ייקראו לרדת למקלטים ולמרחבים המוגנים.

בתרגיל ישתתפו כל גורמי החירום: המשטרה, כיבוי אש, מד"א, פיקוד העורף, הרשויות המקומיות ואף בתי ספר. מדובר בתרגול כל הלקחים ממלחמת לבנון השנייה ומבצע 'עופרת יצוקה'.

גם 70 נציגי ממשלות וצבאות זרים יגיעו לצפות מקרוב בתרגיל, לאור מעמדה של ישראל כמובילה בתחום הגנת העורף.

היערכות חסרת תקדים של החיזיבאללה

"נערכים לכל תרחיש": הנהגת חיזבאללה הורתה לפעילי השטח להעלות את רמת הכוננות לרמת "חירום", הרמה הגבוהה ביותר להגדרתה, לקראת תרגיל "נקודת מפנה" של פיקוד העורף, שיתקיים בישראל השבוע - כך מדווחים כלי התקשורת של הארגון, וכלי תקשורת לבנוניים נוספים. על פי הדיווח, "אלפי פעילי הארגון, ביחידות השונות, קיבלו הוראה להעלות את רמת הכוננות עד למועד סיום התרגיל בישראל". בחיזבאללה נערכים לאפשרות שה"תרגיל הישראלי יימשך גם עד ה-16 ביוני".

בחיזבאללה שבים ומדגישים את החשש מפני מה שהם מגדירים "ניסיון של ישראל לנצל את התרגיל לתקוף בלבנון, או לבצע פעולה מיוחדת". על כן, מצהירים בפומבי בארגון כי כל גופיו, לרבות הזרוע המדינית, נערכים לכך בהתאם. "היחידות השונות תוגברו בלוחמים, והארגון יהיה במצב כוננות מלא למשך ימים שלמים", אומרים בחיזבאללה.