אלביט הדמיה עברה לרווח רבעוני של 21 מיליון שקל

הכנסותיה גדלו ב-10.6% ל-215.85 מיליון שקל ■ רשמה ירידת ערך של הנכסים המסווגים כזמינים למכירה בהיקף 7.55 מיליון שקל ■ 78.3 מיליון שקל מתוך ההכנסות נסעו מרכישות חוזרות של מניות פלאזה סנטרס ישירות או באמצעות החברה הבת עצמה

אלביט הדמיה שבשליטת מוטי זיסר עברה לרווח רבעוני של 21 מיליון שקל. הכנסותיה גדלו ב-10.6% ל-215.85 מיליון שקל. החברה רשמה ירידת ערך של ניירות-ערך המסווגים כזמינים למכירה בהיקף 7.55 מיליון שקל, הנזקפים לחובת הונה העצמי. ברבעון שחלף, לא מכרה החברה מרכזי קניות, והיא מעדיפה להחזיק במרכזי הקניות הקיימים שלה ולזקוף הכנסות משכירות עד שיתאוששו מחירי הנדל"ן.

אלביט הדמיה הינה חברה בת של אירופה ישראל המתמקדת בארבעה תחומים עיקריים: תחום מרכזים מסחריים באמצעות חברת הבת פלאזה סנטרס (כ-75%) אשר נסחרת בבורסה הראשית בלונדון ובבורסה בוורשה; תחום המלונאות באמצעות חברת הבת אלסינט; תחום טיפול מונחה הדמיה רפואית באמצעות חברת אינסייטק; וכן השקעות היי טק בתחום הביוטכנולוגיה באמצעות חברת Gamida ובתחום התקשורת.

תחת פילוח ההכנסות של אלביט הדמיה, ניתן לראות כי הסעיף בעל התרומה המרכזית לשורה העליונה הוא שינויים בבעלות על חברות בנות. מדובר ברכישות העצמיות של מניות פלאזה סנטרס - הן רכישותיה של פלאזה סנטרס את מניותיה שלה במסחר, והן רכישות מניותיה בידי החברה האם, אלביט הדמיה. אלביט רשמה הכנסה של 78.26 מיליון שקל, 36.3% מהסך, בגין ההפרשים ממחיר הרכישה החוזרת של המניות מול השווי הרשום של הון המניות הללו.

פעילות מכירת מוצרי האופנה של אלביט הדמיה עדיין הפסדית (בקיזוז עלות המכירות מההכנסות הנובעות מהן) - ורשמה גידול ל-6.2 מיליון שקל מ-4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הגידול נובע מפתיחתן של 8 חנויות במהלך 2008, אשר קוזז חלקית על ידי ירידה בהכנסות חנויות שהיו קיימות בתקופה המקבילה אשתקד עקב ההאטה הכלכלית.

כחברה שנסחרת בנאסד"ק, אלביט הדמיה לא מפרסמת את דו"ח תזרים המזומנים שלה. ההון העצמי הכולל שלה גדל ל-2.6 מיליון שקל בסוף מארס ביחס לרבעון המקביל, אולם שיעורו מתוך סך המאזן ירד קלות ל-27.9% מ-28.1% ברבעון הראשון של 2008. לחברה הון חוזר חיובי של 4.36 מיליארד שקל.

אלביט הדמיה עברה ברבעון זה להכנסות מימון נטו של 22.6 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון נטו של כ-12 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת, על רקע רווח של 53 מיליון שקל בשווי ההוגן של ניירות-ערך סחירים, אג"ח של פלאזה סנטרס (הנסחרות בבורסה בתל-אביב) ועסקאות החלף (SWAP) לגידור סיכוני מטבע וריבית. 35 מיליון שקל נוספים נזקפים לרווחים שנוצרו מהפרשי מטבע - רווחים אשר קוזזו בחלקם מקיטון בהכנסות מריבית בפקדונות צמודי מט"ח. גורם נוסף הוא ירידה בהוצאות המימון הקשורות באג"ח של החברה, בשל הפרשי הצמדה שליליים למדד המחירים לצרכן.

שמעון יצחקי, מנכ"ל אלביט הדמיה מסר: "לפלאזה שני מרכזי קניות פעילים אשר הושלמו ברבעון זה, האחד בלטביה והשני בצ'כיה, מדובר בשני מרכזי קניות שכעת פלאזה מנהלת ונהנית מתזרים שוטף זאת עד שניתן יהיה לממשם במחירים ראויים. אנו מעריכים כי המשבר יוצר הזדמנויות לחברות בעלות יכולות פיננסיות כדוגמת קבוצת אלביט ובכוונתנו לבחון אותן בזהירות ובקפדנות. אנו מקווים כי נדע למצוא ולנצל הזדמנויות אטרקטיביות ולצאת מהמשבר מחוזקים ואיתנים".

אלביט הדמיהאלביט הדמיה