דירקטור חיצוני בבנק אוף אמריקה התפטר

הרשויות הרגולטוריות בארה"ב לוחצות על היו"ר לגייס דירקטורים נוספים, ולפי ה"וול סטריט ג'ורל", דירקטורים אחרים כבר התנדבו להתפטר ובקרוב יפורסמו הודעות דומות

בנק אוף אמריקה הודיע לאחר תום המסחר ביום ו' כי דירקטור חיצוני בחברה התפטר, לנוכח טרוניותיהם של בעלי המניות ולחץ רגולטורי על ענקית הבנקאות לבצע רה-ארגון במועצת המנהלים.

העזיבה עשויה להוסיף ללחצים בהם נתון המנכ"ל, קן לואיס, אם כי בסוף אפריל הביעה מועצת המנהלים של הבנק את תמיכתה בלואיס.

או. טמפל סלואן פרש מתפקידו ביום ג' האחרון, לאחר כהונה של 13 שנים. נציין כי בסוף אפריל, באסיפה הכללית של הבנק, שליש מבעלי המניות הצביעו כנגד בחירה מחודשת בסלואן ולואיס למועצת המנהלים.

"המסר המרכזי שהעבירו בעלי המניות, הוא בצורך במנהיגות חדשה לבנק אוף אמריקה. התפטרותו של סלואן מראה שמועצת המנהלים מגיבה לכך", אמר ביל פטרסון מ-CtW. הוא הוסיף כי הצעד הבא של הדירקטוריון יהיה חיפוש אחר מנכ"ל חדש, שיחליף את לואיס. CtW שעוזר לקרנות פנסיה של איגודים מקצועיים להיות בעלות מניות אקטיביות יותר, הביעה ביקורת כלפי לואיס מזה זמן מה. למעשה, לפני האסיפה הכללית, הקבוצה קראה לבעלי המניות של הבנק להצביע נגד לואיס וסלואן.

לאחר האסיפה, לואיס הודח מתפקידו כיו"ר מועצת המנהלים, לאחר שמרד בקרב בעלי המניות אילץ את מועצת המנהלים הצייתנית בדרך כלל למנות במקומו ליו"ר את הדירקטור הוותיק וולטר מאסי. לואיס נותר מנכ"ל הבנק, אך אישור ההצעה של בעלי המניות לפצל את התפקידים של היו"ר והמנכ"ל, שלואיס החזיק בשניהם זה שמונה שנים, פגעה במעמדו והחלישה את שליטתו בבנק הגדול ביותר בארה"ב. ההחלטה עצמה היתה ציון דרך בתולדות הניהול התאגידי בארה"ב. נדיר מאוד שמשקיעים זוכים בהצבעה על הצעות שמנוגדות לרצונה של הנהלת החברה, מפני שהמשקיעים המוסדיים וקרנות הנאמנות נוטים שלא לפעול בניגוד לרצון ההנהלה.

עם זאת, לואיס עבר בשלום הצעת אי-אמון שקראה לפיטוריו יחד עם ההצעה להדיח את כל מועצת המנהלים. CtW שלחה ביום ו' מכתב למאסי, בו ביקשה ממנו להחליף בזריזות את קן לואיס כמנכ"ל.

הרשויות הרגולטוריות בארה"ב לוחצות על מאסי לגייס דירקטורים נוספים, ולפי ה"וול סטריט ג'ורל", מלבד סלואן, דירקטורים אחרים כבר התנדבו להתפטר, ובקרוב יפורסמו הודעות דומות.

נזכיר כי בנק אוף אמריקה נאלץ לקחת למעלה מ-40 מיליארד דולר בכספי סיוע ממשלתיים, וב"מבחני הלחץ", ממש אובמה הורו לו לגייס הון של כ-30 מיליארד דולר. לואיס עצמו ספג ביקורת בייחוד בהקשר לרכישת מריל לינץ'. התבוע הכללי בניו-יורק העלה לאחרונה חשדות, לפיהם, בלחץ הממשל, בנק אוף אמריקה לא חשף את היקף ההפסדים של מריל לינץ' לפני הצבעת בעלי המניות על העסקה.