בנימין בן-אליעזר: "לא סביר שיותר מ-70% מהעסקים הקטנים והבינוניים שפונים לסיוע מהקרנות - נתקלים בסירוב"

שר התמ"ת הפעיל בישיבת הממשלה לחץ על האוצר: "הדרג המקצועי במשרדי יודע שדברים אלה מצויים בעדיפות עליונה, ואני מצפה כי תובנה זו תצא גם מכיוון משרד האוצר"

"המספרים שפורסמו בסוף השבוע והבוקר אינם זרים לי ואינם מפתיעים כלל. לצערי, אנו צפויים לראות המשך גידול במספר המובטלים בהמשך השנה, אם כי ישנן אינדיקציות כי הגידול צפוי להיות מתון יותר", אמר שר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, הבוקר (א') בישיבת הממשלה בהתייחסו לנתוני האבטלה הקשים במשק.

"לצערי, אנו עסוקים בשבועות האחרונים יותר מדי במלל ופחות מדי במעשים", המשיך בן-אליעזר. "כך למשל, אין זה סביר מבחינתי כי למעלה מ-70% מהעסקים הקטנים והבינוניים שפונים לקבל סיוע מקרנות הסיוע של משרד האוצר והתמ"ת נתקלים בסירוב - מה הואילו חכמים בתקנתם.

"צריך לפעול להגמשת הקריטריונים על-מנת להזרים אשראי נוסף למשק, שכן כל עיכוב משמעותו עלייה במספר המובטלים באופן מיידי. בנוסף, וכאן אני פונה לידידי שר האוצר, עלינו לזרז עד כמה שניתן את הוצאתם מן הכוח אל הפועל של הכלים עליהם סוכם זה מכבר, בין השאר מסלולי הסיוע השונים בהם מסלול חופשה בתשלום והגדלת הסיוע למפעלים ועסקים במצוקה". אמר בן אליעזר.

"הדרג המקצועי במשרדי יודע שדברים אלה מצויים בעדיפות עליונה, ועל כן הללו מקבלים עדיפות על פני כל דבר אחר - אני מצפה כי תובנה זו תצא גם מכיוון משרד האוצר", אמר שר התמ"ת.

לאחר הישיבה אמר בן-אליעזר, כי הוא מעודד מהודעת שר האוצר בישיבת הממשלה, לפיה אכן יש כוונה להגמיש את התנאים לקבלת אשראי, וכן לפתוח במסלולי אשראי חדשים.