ה"ניו-יורק טיימס": בעלי האג"ח של ג'נרל מוטורס סללו עבורה את הדרך להגיש בקשה לפשיטת רגל

הסכימו לתמוך בתוכנית להמיר את החוב שבידם בנתח שליטה בחברה, של כ-25% ■ יקבלו בשלב ראשון נתח של 10% בחברה, עם אופציה ל-15% נוספים

רוב מחזיקי האג"ח של ג'נרל מוטורס הסכימו לתמוך בתוכנית להמיר את החוב שבידם בנתח שליטה בחברה, של כ-25%. כך מדווח ה"ניו-יורק טיימס", שציטט מקורבים לנושא.

משקיעים המחזיקים במעט יותר מ-50% מהחוב של GM, העומד על 27.2 מיליארד דולר, הסכימו לעסקה, ובכך הסירו את המכשול האחרון - ג'נרל מוטורס תוכל להגיש מחר בקשה להגנה מפני נושיה.

לפי העיתון, בעלי האג"ח יקבלו בשלב ראשון נתח של 10% בחברה, עם אופציה ל-15% נוספים. GM צפויה לכנס מחר מסיבת עיתונאים בניו-יורק, היכן שהיא תגיש את בקשת פשיטת הרגל שלה. ביום ו' האחרון, מניית החברה צנחה 75%, אל מתחת לדולר בודד - המינימום הדרוש בבורסת ניו-יורק, ושפל של 76 שנה.

לאחר שתיבנה מחדש, ג'נרל מוטורס תהיה תחת שליטת הממשל האמריקני, כשהממשלה הקנדית תחזיק כנראה בנתח קטן. הגוף המרכז את ביטוחי הבריאות של עובדי GM יחזיק ב-17.5% ו-10% יינתנו ל-GM הישנה על מנת שתעביר לנושיה. כך לפי מסמך שהגישה החברה ביום ה' שעבר.

הניו-יורק טיימס דיווח כי איגוד עובדי הרכב UAW.יקבל אופציות לרכוש 2.5%, בנוסף לנתח של 17.5%.

מקור בממשל אובמה, שסירב להזדהות מפני שהתוכנית עוד לא פורסמה, אמר בסוף השבוע כי 6-18 חודשים לאחר היוולדה מחדש, ג'נרל מוטורס תהיה חברה פרטית.