המפיק שי נשר: מוסף "הארץ" ועורכו ניר בכר פועלים בניגוד עניינים

לטענת נשר, לאחר שנודע על מעורבותו בסרט התגובה של האחים עופר ל"שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל, סרט בו לקח חלק גם בכר בעצמו - עוסק עתה העיתון בעריכת תחקיר אודות נשר, אותו הוא מגדיר כ"צהוב"

המפיק שי נשר יוצא נגד מוסף "הארץ" ועורכו, ניר בכר, בטענה להפרת חובות עיתונאיות ופעולות בניגוד עניינים.

לטענתו, לאחר שנודע על מעורבותו בסרט התגובה של האחים עופר ל"שיטת השקשוקה" של העיתונאי מיקי רוזנטל, סרט בו לקח חלק גם בכר בעצמו - עתה עוסק העיתון בעריכת כתבת תחקיר אודות נשר, תחקיר המוגדר על-ידיו כ"צהוב".

במכתב ששלח עורך דינו של נשר, רם ז'אן ממשרד רון גזית רוטנברג, לראשי "הארץ", הוא כותב כי "השימוש שנעשה במוסף 'הארץ' על מנת לנסות ולבוא בחשבון עם נשר על ש'העז' רחמנא ליצן ליטול חלק בסרט התשובה לסרטו של רוזנטל - אינו ראוי, אינו אתי ומדיף ריח של ניסיון להפעיל על נשר לחץ פסול".

לטענת נשר, במהלך השנים היה נשר מעורב בהפקות משדרים ותוכניות רבות, לרבות "בולדוזר" (של רוזנטל י.ג) ו"משעל חם", ולאחרונה מעורבותו של נשר בהפקת סרט התשובה ל"שיטת השקשוקה" קיבלה ביטוי בכלי התקשורת.

לטענת נשר, בסרטו של רוזנטל מתראיין בכר, שהינו עורך מוסף "הארץ", בעוד שלאחרונה נודע לו כי מוסף "הארץ" החליט לערוך כתבת תחקיר אודות נשר - זאת לדבריו לאחר שנודע על מעורבותו של נשר בהפקת הסרט.

במכתב מתריע ז'אן כי אם תיגרם פגיעה בשמו הטוב של נשר כתוצאה מפרסום הכתבה, שלטענתו מטרתה לנסות ולבוא עם נשר חשבון - אזי העיתון, כמו גם מו"ל העיתון, עמוס שוקן, יישאו בכל התוצאות של פרסום שכזה.

"מרשי לא יהסס לנקוט בכל האמצעים החוקיים אשר עומדים לראשותו על-פי דין, על מנת להגן על שמו הטוב ועל זכויותיו", כתב ז'אן.

כזכור, טרם מינויו של בכר לעורך המוסף של "הארץ" הוא שימש כעורך "7 ימים" של "ידיעות אחרונות". לפני כ-3.5 שנים פוטר בכר מתפקידו.

בעקבות פיטוריו הוא עתר לבית הדין לעבודה בטענה כי רפי גינת, מי ששימש בעבר כעורך הראשי של "ידיעות אחרונות", פיטר אותו בגלל תחקיר על אלי לנדאו. אותו תחקיר עסק בניגודי אינטרסים לכאורה של לנדאו ששימש אז כיו"ר חברת החשמל, ובין היתר בלחצים שהפעיל על חברי דירקטוריון חברת החשמל כדי שיאשרו עסקת גז עם מצרים, וכן בהתערבותו של לנדאו לקידום מכרזים הקשורים גם בחבריו - שבתאי שביט, האחים עופר ושרגא אלעד.

לפני כשנה וחצי, בראיון של רוזנטל ל"פירמה", הוא התייחס גם לפיטוריו של בכר ואמר כי "ניר בכר, עורך '7 ימים', התעקש על תחקיר - והוא לא עובד יותר ב'ידיעות'. אני לא צריך לספר הרבה, אתה יודע כמוני היום מהו מעמדו של העיתונאי ומהי התלות שלו במו"ל".

בתגובה לטענותיו של נשר מסר בתגובה עו"ד מיבי מוזר, המייצג את קבוצת "הארץ", כי "אין זה הולם שכלי תקשורת ישמש שופר לניסיונו של איש תקשורת אחר למנוע מעיתון 'הארץ' פרסום לגיטימי. שי נשר במכתבו עושה ניסיון בוטה למנוע מעיתון 'הארץ' למלא את תפקידו. נשר - למרות, ואולי בגלל מעמדו בענייני תקשורת - אינו מחוסן מפני תחקיר עיתונאי. אם 'גלובס' ישמש במה לפרסום דברים משמיצים הכלולים במכתב מטעם שי נשר, יהיה עליו לשאת באחריות לפרסום. 'הארץ' ואנשיו שומרים לעצמם את הזכות לתבוע על כל פרסום פוגע ש'גלובס' יפרסם".