דן חלוץ על התקשורת בימי מלחמת לבנון השניה: "היתה שגיאה מהותית שלי - הפתיחות התקשורתית הפכה לפריצות"

בפורום העסקי-אקדמי של מועדון ידידי אונ' ת"א שהיה סגור לתקשורת האלקטרונית התייחס חלוץ לעניין האיראני: "אני מציע שלא נהפוך את הנושא הזה למבהיל לאומי. יש להמנע ממונחים שואתיים כי מי שמשווה סיטואציה שלא קרתה לסיטואציה שקרתה - מגמד את השואה

"חיוני שישראל תבטיח את ביטחונה" כך אמר הערב (א') דן חלוץ, מי שהיה הרמטכ"ל וכיום מנכ"ל יבואנית הרכב קמור, בפורום המועדון העסקי-אקדמי של אגודת ידידי אוניברסיטת ת"א.

חלוץ שהשיב לשאלה האם לדעתו צריך להתארגן עם תשתיות ליום שבו לאיראנים תיהיה אופציה גרעינית, אמר: "אני לא אדבר על האופציות ועל מה שצריך לעשות כי לא צריך לדבר על זה בפומבי - יש דברים שצריך לעשות אותם בשקט. עם זאת אני מציע שלא נהפוך את הנושא הזה ל"מבהיל לאומי". יש להמנע ממונחים שואתיים, כי מי שמשווה סיטואציה שלא קרתה לסיטואציה שקרתה - מגמד את השואה. השואה היתה ולא תיהיה עוד".

העיתונאי מנשה רז שהנחה את הפורום התייחס לדימוי הבעייתי של חלוץ בתקשורת בימי מלחמת לבנון השניה, דימוי של "מתנשא, שחצן וזחוח" ואמר "אני לא מבין מאיפה הדימוי הזה מגיע - כמי שמכיר אותך". חלוץ השיב לרז "אף פעם לא הייתי בלונדיני וגבוה במיוחד וגם את משקפי השמש לא קניתי אלא קיבלתי כחלק מהציוד הסטנדרטי של חיל האוויר. זה שילוב של הסטראוטיפ של טייסי חיל האויר ואולי גם דרך ההתבטאות שלי. בעוונותי עשיתי בתקשורת שימושים במושגים באנגלית והריקושטים הגיעו אליי. אני באמת מנסה לרדת לשורש העניין הזה ולא הצלחתי להסביר לעצמי וכניראה שאצטרך לקבל את ההסברים של אלה שרואים אותי".

חלוץ, שהתנה את השתתפותו בשיח באי-כניסת אמצעי התקשורת האלקטרוניים, אמר כי הוא מצר על כך שהדיון נפתח לתקשורת ולכן "אהיה זהיר במילותי" אמר.

חלוץ הכחיש כי אריק שרון מינה אותו על בסיס היכרות אישית.

על מלחמת לבנון השניה אמר חלוץ כי אחד ההישגים הגדולים של המלחמה היתה מניעת ירידת החיזבאללה לגדר, אך לא מניעת ההתחמשות של הארגון.

עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום ונשיא המועדון, שאל את חלוץ האם לא היה כשל בהגדרת הציפיות ממנו במלחמת לבנון השניה והתכוון בדבריו לציפיות מטייס חיל אויר, חלוץ השיב שאכן היה פער בין הציפיות והאשים בכך את הפוליטיקאים שהשתמשו במונחים כמו "נרסק את החיזבאללה" מה שאני לא אמרתי.

חלוץ התייחס גם לסיקור התקשורתי של המלחמה והודה כי "היתה שגיאה מהותית שלי בנושא התקשורת, היינו פתוחים מדי. היה צריך להתאים את המדיניות התקשורתית וזה לא הותאם - הפתיחות התקשורתית הפכה לפריצות".