הסטארט-אפ הישראלי HCL גייס 5.5 מיליון דולר מהקרנות Burrill & Co וקושלה ונצ'רס

הרעיון שעל בסיסו הוקמה החברה הוא לפתח אתנול זול להפקה מפסולת חקלאית ועירונית-ביולוגית ■ מבקשת לפתח גלון אתנול בעלות של דולר אחד

חברת הסטארט-אפ הישראלית HCL השלימה גיוס הון מוסדי ראשון, בהיקף של 5.5 מיליון דולר, מהקרנות Burrill & Co וקושלה ונצ'רס, הקרן של וינוד קושלה, אחד מאנשי ההון סיכון המוערכים בעולם וממקימי סאן

את החברה הקימו שני הכימאים פרופ' אברהם בניאל ופרופ' ארי אייל, ומנהל אותה ערן בניאל, בנו של אברהם. החברה שואפת לפתח גלון אתנול מפסולת חקלאית ועירונית-ביולוגית בעלות של דולר אחד, מחיר זול בהרבה מהמחיר הנוכחי של יצרני ומפתחי אתנול אחרים.

את המימון הראשוני לחברה נתן האנג'ל זוהר גילון, שאף היה מעורב בה בתחומי האסטרטגיה והשיווק. שתי הקרנות שהשתתפו בסבב הנוכחי הן פעילות מוכרות בתחום הקלינטק וזו להן ההשקעה הראשונה בחברה ישראלית. קושלה עצמו כבר השקיע בעבר בחברות השבבים והתקשורת הישראליות eAsic ו-iSkoot, אבל לא במסגרת קושלה ונצ'רס.

גילון אמר היום ל"גלובס" כי פרופ' בניאל, שהקים את מרכזי פיתוח של כימיקלים לישראל ושימש יועץ של חברות ענק בתחום הכימיה, הגה את הרעיון שהתבסס על תוכניות דומות שנעשו בצבא הגרמני במהלך מלחמת העולם השנייה.

לדבריו, "כדי ליצור את הדלק הביולוגי, שכל-כך מבוקש היום בעולם, משתמשים בפסולת, וביחד עם חומצה הידרו-כלורית מפיקים סוכר נקי שיכול להפוך לדלקים ומוצרים ביולוגיים. הבעיה עד היום הייתה העלות והפרדת החומצות. "כרגע נראה שהחברה תוכל להחזיר לתהליך 97% מהחומצה לעומת 45% כיום. זה כמובן יוזיל את העלויות ויהפוך אותן לכדאיות יותר כלכלית".

כספי הגיוס ישמשו את החברה להגדלת מרכז הפיתוח בישראל וכן לבניית מפעל ייצור בארה"ב, שבנייתו תסתיים ב-2010. אמנם הפיתוח המרכזי של החברה הוא בתחום הדלק הביולוגי, אך למוצר יוכלו להיות שימושים נוספים לתעשיות הכימיות שמתמודדות עם בעיות בעודפי חומצות בתהליכי הייצור.