כאילו אין מיתון: אל תצפו להוזלות במחירי הקייטנות בקיץ הקרוב

לרגל חופשת הקיץ שבפתח, "גלובס" דגם קייטנות ייחודיות המוצעות כיום - ומצא כי מחיריהן נותרו זהים ובחלק מהמקרים אף התייקרו ■ עם זאת, שעות הפעילות התארכו ונוספו ארוחות, ובחלק מהמקרים שופרו תנאי התשלום

בדיוק כמו שהשמש זורחת ושוקעת בכל יום, כך גם השנה יבלו הילדים בחופשת הקיץ בחודשים יולי ואוגוסט.

השאלה איך להעביר את החודשיים החמים האלה לשביעות רצונם של שני הצדדים (ההורים והילדים) עולה גם היא בכל שנה, אלא שבתקופה של מצב כלכלי לא מזהיר היא מקבלת משנה חשיבות.

בדיקה מדגמית שערך "גלובס" מראה, כי למרות המצב הכלכלי הקשה, מחירי הקייטנות "הייחודיות" לא השתנו בהשוואה לשנה שעברה, ובחלק מהמקרים אף נרשם ייקור קל.

מפעילי הקייטנות טוענים אומנם כי המצב הכלכלי נותן את אותותיו ברמת ההתעניינות ובהרשמה לקייטנות, אולם באותה נשימה מסבירים שנרשמה עלייה בעלויות הפעלת הקייטנות.

אסף כהן, הבעלים של חברת "סאמר קרוז" המפעילה קייטנת יאכטות בחופי יוון וטורקיה, שמחירה עלה בכ- 10% בהשוואה לשנה שעברה, טוען שהשנה ההוצאות עלו והרווחים ירדו. "בשנה שעברה בתקופה הזו היינו כבר בשיא ההרשמה, והיום אנשים מתקשרים ואנחנו מרגישים שהם מהססים. לכן אנחנו באים לקראתם בתנאי תשלום נוחים, ובהנחות להרשמה קבוצתית".

ורד פרבר, מנהלת חברת japanknoldge המפעילה קייטנות בסגנון יפני, מספרת כי בניגוד לשנים קודמות במרבית שיחות הטלפון בנושא הקייטנה השאלה הראשונה שנשאלת היא מה המחיר. "אנחנו אומנם הותרנו את המחיר זהה לזה של השנה שעברה אולם הוספנו שעות פעילות וארוחות".

כאמור, בשונה מקייטנות סטנדרטיות, הכוללות פעילויות ספורטיביות לצד יציאות לאטרקציות כמו בריכה או לונה פארק, שזכו כבר מזמן לכינוי קייטנות "שוקו ולחמניה", בשנים האחרונות צצו קייטנות ומחנות נושאיים, חלקם בישראל וחלקם בחו"ל. לצד אלה, ואולי כסימן למצוקה האופפת את ההורים במיוחד בשבועות האחרונים של אוגוסט, יפעלו השנה בכמה חברות עסקיות גם קייטנות "פלורוסנט ופלזמה". קייטנות אלה, אותן מפעילה חברת ההפקות "אריאל ועדיאל", פעולות במתחם החברה. תמורת כ-600 שקל לילד בשבוע מבטיחים בחברה להעסיק את ילדי העובדים בתוך המתחם במשך כל שעות עבודת ההורים.

לפניכם מספר דוגמאות לקייטנות ייחודיות המוצעות כיום בשוק.

קייטנת רובוטיקה

מה בתוכנית: לימוד יסודות הרובוטיקה באמצעות לגו ממוחשב, וכן אפשרויות תכנות של רובוטים. הלימוד מתבצע בקבוצות קטנות על-ידי מורים מוסמכים לרובוטיקה.

למי מיועד? תלמידי א-י"א המחולקים לתתי-קבוצות לפי גילאים.

איפה? ברמת-גן: בבית הצנחן ובתיכון בליך. בגבעת שמואל: במתנ"ס מרחב. בפתח תקווה: באשכול פיס כפר גנים. בהרצליה: בתיכון היובל.

מתי? 5 מחזורים בני 5 ימים החל מסוף יולי. בין השעות 8.00-13.00.

מחיר: 800 שקל למחזור, 1,400 שקל לשני מחזורים (מחיר זהה לשנה שעברה).

אתר: http://www.kidsrs.co.il/84064.

קייטנת יאכטות - summercruise

מה בתוכנית? הפלגה של שבועיים ובמהלכה לימודי שייט, הפלגות כיף, ימאות, דייג, צלילות, קומזיצים, לימודי אסטרונומיה וביולוגיה תת-ימית, תפעול מפרשים, לימוד קשרים ועבודה עם חבלים. ההפלגות נערכות על גבי ספינות קטאמארן באורך 38 רגל (יאכטות מפרשיות).

הספינה כוללת ארבעה חדרי שינה זוגיים, שני חדרי שירותים, מקלחת, סלון ומטבח מצויד.

בכל יום במהלך ההפלגה עוגנים ביעד חדש ושם מתבצעות פעילויות. בכל יום נערכת ההפלגה על-ידי סקיפר תורן מקרב בני הנוער. המשתתפים מחליטים לאן מפליגים, כמה זמן נשארים בכל מקום ומה קונים לאכול. הם מבשלים, מרימים מפרשים, מותחים חבלים, מנווטים ומשיטים את היאכטות בעצמם. על כל יאכטה שמונה משתתפים ושני מדריכים צמודים. בנוסף יתקיים טיול יבשתי בחוף הליקי בטורקיה.

למי מיועד? בני 16-18.

איפה? בחופי יוון וטורקיה.

מתי? 1-15 באוגוסט.

מחיר: 3,290 אירו לשבועיים, כולל טיסות וכלכלה מלאה. (בשנה שעברה עמד המחיר על 2,950 אירו).

אתר: www.summercruise.co.il.

קייטנה יפנית

מה בתוכנית? הכרת המטבח היפני כולל הכנת ארוחות יפניות, קליגרפיה, אומנויות לחימה (קנדו וקארטה), סדנה מיוחדת לאוהבי הסרטים והמוזיקה היפנית, סדנה להכנת כלי נגינה יפניים ותחרות נגינה,

סדנה לציורי מנגה ואנימה, מסיבת סיום עם מוסיקת JPOP וסושי. לימוד והכרת השפה היפנית.

למי מיועד? גילאי 9-18 בחלוקה לפי כיתות גיל.

איפה? בסמינר הקיבוצים.

מתי? שני מחזורים: 5-16 ביולי, 19-30 ביולי בין השעות 9.00-15.30.

מחיר: 2,150 שקל (כולל שתי ארוחות ביום). הנחה של 5% לנרשמים עד ה-15 ביוני. המחיר זהה לשנה שעברה אולם התווספו שעות פעילות וארוחות.

אתר: www.jkids.co.il/camp.htm.

קייטנת קרקס פלורנטין

מה בתוכנית? קורס לאומני קרקס כולל הליכה על חבל, טרפז, גלגול על טרמפולינות, משחקי ג'אגלינג, מאחורי הקלעים של הקסמים, ימי כיף, בריכה, מופעי קרקס, ובסיום מופע קרקס בכיכוב החניכים.

למי מיועד? גילאי 5-14 בחלוקה לקבוצות.

איפה? במתחם הכפר הירוק.

מתי? שני מחזורים: 1.7-21.7 ו-12.8-23.7 בין השעות 08:30 ל-15:00.

מחיר: 2,300 שקל, כולל שתי ארוחות. בהרשמה מוקדמת למחזור השני - 2,000 שקל. מחיר בשנה שעברה - 2,280 שקל.

אתר: www.florentinecircus.co.il.

קייטנת מחוננים - "תעלומות ומסתורין"

מה בתוכנית? פעילויות מאתגרות בנושא פתרון תעלומות מעולמות החלל החיצון, הרפואה המדע והפסיכולוגיה: גיבורים ומפלצות, מבוכים ודרקונים, אמונות טפלות וקמעות. הפעילויות נערכות באווירה נעדרת לחץ והישגיות. הקייטנה מתקיימת בתנאי פנימייה ומסתיימת בברביקיו.

למי מיועד? בני 9-18 המוגדרים כמחוננים.

איפה? בכפר הנופש גבעת חביבה ליד חדרה.

מתי? שני מחזורים בני 6 ימים (א'-ו') - 26--31 ביולי לבוגרי ז-י"ב; 2-7 באוגוסט 2009 (בוגרי ד'-ז').

מחיר: 2,050 שקל (בשנה שעברה 1,980 שקל), כולל 3 ארוחות ביום, ממתקים כל היום ושימוש בברכה ובמתקני הספורט.

אתר: www.gifted.co.il.

קייטנת בישול לנוער

מה בתוכנית? בקייטנה המתקיימת בחנויות רשת "SPICES כלים וטעמים" ילמדו הילדים הכנת סוגי מזון שונים כמו המבורגר וקבב תוצרת בית, לחמניות ביתיות, שיפודי עוף, קציצות ביתיות, ממולאים, קינוחים, ומתכוני שוקולד.

למי מיועד? גילאי 6-12 (לפי קבוצות גיל).

איפה? "SPICES כלים וטעמים" בסניפים בתל-אביב, ביהוד ובביל"ו.

מתי? 26-30 ביולי, 16-20 באוגוסט ו-23-27 באוגוסט (מותנה במספר נרשמים), בין השעות 9:30-12:00.

מחיר: 700 שקל (מחיר זהה לשנה שעברה).

אתר: www.spices-center.com.

תיאטרומיקס בתיאטרון חולון

מה בתוכנית? תיאטרון חולון מציע קייטנת תיאטרון קומיקס ואיור. במסגרת הקייטנה יעברו הילדים סדנאות בתחומים אלה וכן סדנה להפקת וידיאו קליפ בהנחיית אנשי מקצוע, וכן והתנסות בסדנאות: תיאטרון, שירה, איור, קומיקס, איפור, כוריאוגרפיה, בובנאות ותפאורה. בסיום הקייטנה יועלה מיצג פרי עבודתם.

למי מיועד? בוגרי כיתות א-ה.

איפה? במתחם תיאטרון חולון.

מתי? 5-23 ביולי בין השעות 8.00-13.00.

מחיר: 1,475 שקל, כולל ארוחת בוקר. (בשנה שעברה 1,350 שקל).

אתר: www.hth.co.il.

ילד וכלבו - קייטנת אילוף כלבים

מה בתוכנית? קייטנה בתנאי פנימייה. לימוד הגזעים והתנהגות הכלב. קורס אילוף כלבים, ספורט חווייתי עם כלבים, תחרויות גישוש ואיתור נעדרים, שיעורי וטרינריה ועזרה ראשונה. ניתן להגיע עם הכלב הפרטי, או "לאמץ" כלב מכלביית אפיקים לתקופת הקייטנה.

למי מיועד? גילאי 7-16 לפי קבוצות גיל.

איפה? כלביית קיבוץ אפיקים.

מתי? 6 מחזורים בני 5 ימים במהלך יולי-אוגוסט .

מחיר: 1,500 שקל (זהה לשנה שעברה).

אתר: www.afikimdogs.co.il.

קייטנה ללימוד אנגלית של ברליץ

מה בתוכנית? פעילויות שעוסקות במוזיקה, דרמה וספרים, הכול בשפה האנגלית. בגילאים הנמוכים נעזרים בבובה בשם "טינגו" שהופכת את הלימוד לחווייתי.

למי מיועד? בני 4-18 לפי קבוצות גיל.

איפה? במרכזי הלימוד של ברליץ: ברמת-גן, תל-אביב, ירושלים, ראשון-לציון, באר-שבע וחיפה.

מתי? 3 מחזורים של 10 ימים: 5-16 ביולי, 26 ביולי עד 8 באוגוסט 9-20 באוגוסט.

מחיר: 1,590 שקל לשעות 9.00-12.30, אפשרות להארכה עד 16.00 בתוספת תשלום. (מחיר זהה לשנה שעברה).

אתר: www.berlitz.co.il.

קייטנות