נשאר עם הדבק: טאוב משקיע עם פיטנגו 8 מ' ד' בלייפבונד

חברת Lifebond סגרה היום סבב גיוס שני, בסכום נאה יחסית לתקופה - 8 מיליון דולר.

את הסבב הובילו קרן ההון סיכון פיטנגו והמשקיע הפרטי רוברט טאוב, מייסד חברת אומריקס והמנכ"ל שלה עד למכירתה ב-2008 לחברת ג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 438 מיליון דולר.

בגיוס השתתפו גם גלנרוק וקרן זיטלמן, אשר הובילו את סבב הגיוס הראשון בחברה, בהיקף של 1.5 מיליון דולר. את כספי ה-Seed גייסה החברה מקרן Trendlines.

עם מכירת אומריקס, טאוב הבטיח כי לאחר השלמת העסקה יחפש השקעות חדשות, ועתה הוא עומד בדברו.

זו ההשקעה הראשונה של טאוב בחברת סטארט-אפ מאז מכירת אומריקס, אם כי בעבר השקיע בחברות נוספות, דוגמת Neuroderm ו-Glycominds.

החברה עוסקת בתחום החומרים הביולוגיים לאיחוי רקמות. מוצריה מחברים בין רקמות במטרה למנוע דליפת נוזלים ודימומים בניתוח ולאחריו.

גם מוצר הפיברין של אומריקס מכונה "דבק ביולוגי", אך הוא משמש לעצירת דימומים ולא להדבקת רקמות.

המוצר של לייפבונד עושה את שני הדברים בו-זמנית. הפיתוח הראשון שמקדמת החברה, נועד למנוע דליפת נוזל מהמעי לחלל הבטן. בהמשך צפויים מוצרים למניעת דליפת אוויר מהריאות ודם מכלי הדם.

"יעיל ולא רעיל"

את החברה הקימו ב-2007 ישי אתר, לשעבר סמנכ"ל בחממת משגב, אורן פרייס בלום, בוגר הנדסה ביו-רפואי בטכניון וניר משקיף.

"אנחנו קוראים לזה 'ביו-אינסטלציה'", אומר אתר, המשמש כמנכ"ל החברה. "המוצר אכן דומה בתחושתו לסיליקון שאוטמים איתו אמבטיות. ההבדל בינו לבין מוצרים אחרים הקיימים בשוק, הוא היותו יעיל מבלי להיות רעיל".

החברה נמצאת בשלב הניסויים הפרה-קליניים (בחיות), אך היא צופה מסלול רגולטורי קל יחסית, שכן המוצר מוגדר כמכשור רפואי.

לדברי איתי הראל, שותף לתחום מדעי החיים בפיטנגו, שהיה אחראי על ההשקעה, "בחרנו בחברה בגלל המוצר היעיל שלה, שיש לו דרישה בשוק, בזכות המסלול הרגולטורי הנוח ובזכות היזמים.

"אנחנו מאמינים שניתן לבנות סביב לייפבונד חברה עם משפחה של מוצרים".