סוכנת נדל"ן כתבה בבלוג הערות על אנה ניקול סמית' - ונעצרה במסגרת משפט דיבה

מספר התביעות נגד בלוגרים בארה"ב הוכפל מדי שנה מאז 2004, וסך הפיצויים שהם נדרשו לשלם בשל פרסומים פוגעניים בבלוגים שלהם עומד על 15 מיליון דולר

לינדל הרינגטון, סוכנת נדל"ן בת 53 מהעיר יוסטון שבטקסס, ארה"ב, נעצרה באשמת הוצאת לשון הרע במסגרת משפט דיבה המנהלת נגדה אמה של כוכבת הפלייבוי המנוחה, אנה ניקול סמית'.

מעצרה הוא חלק מתופעה מתפשטת של מעצרי בלוגרים בארה"ב, המוצאים עצמם מעורבים במשפטים המתנהלים נגדם, בעיקר בשל אישומי הוצאת דיבה ולשון הרע.

אמה של סמית', וירג'י ארת'ור, מאשימה את הרינגטון בהפצת ידיעות שקריות אודותיה כגון היותה אם מתעללת לסמית' בילדותה.

הרינגטון עצמה נאלצה לבלות 4 לילות בבית המעצר לאחר שלא עמדה בדרישת בית המשפט להעביר לידי המשטרה את מחשבה האישי.

ארת'ור מאשימה את הרינגטון ובלוגרים נוספים בקשירת קשר לפגיעה בשמה הטוב. המואשמים האחרים הם בן-זוגה לשעבר של סמית', הווארד ק. סטרן ואבי בנה, לארי בירקהד, שמטרתו, לדבריה, למנוע ממנה את קבלת המשמורת על נכדה (בנה של סמית'), המועמד לרשת את הונה בסך 88 מיליון דולר.

מספר התביעות נגד בלוגרים בארה"ב הוכפל מדי שנה מאז 2004, וסך הפיצויים שהם נדרשו לשלם בשל פרסומים פוגעניים בבלוגים שלהם הוא 15 מיליון דולר.

"בלוגרים רבים מחשיבים עצמם ככותבים עצמאיים, אך בית המשפט רואה בהם כנושאים באחריות על אופי פרסומיהם", אמר רוברט קוקס, נשיא אגודת הבלוגרים בארה"ב.

"לציבור הרחב יש אובססיה גדלה והולכת של שליטה על הדברים שמתפרסמים אודותיהם, וכיום ישנם טכנולוגיות, דוגמת RSS המאפשרות זאת", אומר משפטן מהרווארד. "שופטים נוטים לראות בבלוגרים עיתונאים לכל דבר, הנושאים באחריות על פרסומיהם. בסופו של דבר, דיבה היא דיבה - ולא משנה באיזה פורום היא פורסמה", הוסיף.