מתחמם הקרב על תפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות: מומו פילבר מועמד מוביל לתפקיד

פילבר הוא אחד המועמדים לרשת את מקומו של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, שמונה באחרונה לממונה על אגף התקציבים וייכנס לתפקידו החדש רק לאחר אישור תקציב המדינה באמצע חודש יולי

עו"ד שלמה (מומו) פילבר מועמד לתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות - כך נודע ל"גלובס". פילבר הוא אחד המועמדים לרשת את מקומו של מנהל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן, שמונה באחרונה לממונה על אגף התקציבים וייכנס לתפקידו החדש רק לאחר אישור תקציב המדינה באמצע חודש יולי. מכיוון שתפקיד מנהל רשות החברות הממשלתיות הוא אינו משרת אמון, תצטרך ועדת איתור לבחון את מועמדותו של פילבר.
בשבועות הקרובים צפויה להתמנות ועדת איתור לתפקיד המורכבת כמקובל מנציב שירות המדינה, מנכ"ל משרד האוצר ונציגי ציבור.

פילבר נחשב למועמד מוביל, אך בבורסת השמות מופיעים גם שמות נוספים ובהם גם הממונה על השכר לשעבר, אלי כהן. עוד מוזכרים כמועמדים לתפקיד מקורבים לשר האוצר, יובל שטייניץ, ובהם יו"ר עמידר לשעבר, דורון כהן וחשב הליכוד, אלעד מאירי. ייתכן ששר האוצר ישמח לראות את אחד ממקורביו מאייש את התפקיד.

פילבר, מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, כיהן בשנים 2001- 2003 כראש לשכתו של בנימין נתניהו, ועם מינויו של נתניהו לשר אוצר עבר לשמש מזכיר חברת רכבת ישראל. בשנת 2004 הקים את דירקטוריון רכבת ישראל לאחר השינוי המבני בחברה. בשנתיים האחרונות מכהן פילבר גם כמנהל חטיבת המסחר והנכסים ברכבת, האחראית על פיתוח הייזום העסקי והנדל"ן של החברה.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", הודיע באחרונה פילבר על כוונתו לסיים את תפקידו לאחר חמש שנים. על פי הערכות, החלטתו של פילבר נובעת מהצעות שקיבל להתמנות לתפקיד בכיר אחר במגזר הציבורי. הוא אמור לסיים את עבודתו בסוף החודש הבא. לפילבר תואר במשפטים ותואר שני במנהל עסקים.

לפילבר ידידות ארוכת שנים עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי ובשנים האחרונות שומר על יחסים קרובים גם עם שר הביטחון, אהוד ברק.
פילבר סירב להגיב לידיעה.