אירופה סגרה בעליות קלות על רקע נאומו של טרישה: "הכלכלה האירופית תחזור לטריטוריה החיובית ב-2010"

גלובס tv [לטבלת ישראליות בעולם] הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5% ■ הבנק המרכזי של אירופה הותיר את הריבית על 1% ■ מדד פוטסי עלה ב-0.1% והדאקס עלה ב-0.2% ■ ריו טינטו נפלה ב-6.6%

המדדים המובילים באירופה נסגרו בטריטוריה החיובית, על רקע החלטות הריבית הצפויות של הבנקים המרכזיים באירופה ובריטניה ולאחר שהמכירות הקמאונאיות בגוש האירו גדלו באפריל, אחרי תקופה ארוכה של נסיגה. הבנק המרכזי של אנגליה הותיר את הריבית על 0.5% והבנק המרכזי של אירופה השאיר את הריבית על 1%.

מדיניותו ההססנית של ה-ECB עשויה להוביל להתאוששות כלכלית ממושכת יותר בגוש המשותף ולהשלכות פוליטיות לגבי עתידו של המטבע המאוחד וסמכויותיו של הבנק האירופי המרכזי.

נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, אמר לאחר החלטת הריבית כי ההתכווצות הכלכלית תהיה מתונה יותר במהלך המחצית השנייה של 2009. הכלכלה תחזות לטריטוריה החיובית ב-2010".

הבנק האירופי המרכזי התאפיין עד כה במדיניותו השמרנית לעומת בנקים מרכזיים אחרים כפדרל ריזרב והבנק של אנגליה.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מעריכים כי "ציבור הבוחרים האירופי הממורמר עשוי לפנות לקריאות להתרת הרסן המוניטארי ככל שהמיתון מעמיק ושיעור האבטלה בגוש האירו מאמיר. התפתחות שכזאת עלולה לאיים על עצם קיומו של המטבע המאוחד.

הסיכויים להפחתת ריבית נוספת בבריטניה שאפו לאפס. שער הריבית מצוי כעת בשפל של כל הזמנים של 0.5%. השאלה האמיתית היתה האם ירחיב נגיד הבנק של אנגליה מרווין קינג את הצעדים הכמותיים בהם נוקט הבנק של אנגליה. קובעי המדיניות כבר הגדילו במפתיע את היקף הצעדים הכמותיים ב-50 מיליארד ליש"ט . אך כאמור, ה-BOE החליט להישאר עם התוכנית לרכוש אג"ח בהיקף של 125 מיליארד ליש"ט בסה"כ.

הפוטסי טיפס בסיום המסחר ב-0.08% ■ הדאקס הוסיף 0.2% ■ הקאק עלה ב-0.07%

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.25% ל-1.4113 דולר והליש"ט מוסיפה 0.46% ל-1.6212 דולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של אנגליה פרסם את החלטת הריבית ב-14:00, שעון ישראל. ה-BOE הותיר את הריבית על 0.5% - בהתאם לתחזיות.

הבנק המרכזי של אירופה פרסם את החלטת הריבית ב-14:45, שעון ישראל. ה-ECB הותיר את הריבית על 1% - בהתאם לתחזיות.

מניות בכותרות

יונייטד איירליינס ביקשה מ-EADS ובוינג להגיש הצעות לאספקת 150 מטוסי נוסעים. שוויו של המכרז נאמד ב-10 מיליארד דולר. כך דיווח ה"וול סטריט ג'ורנל".

צ'ינלקו הודיעה כי היא מוכנה לבנות מחדש את התנאים להשקעה של 19.5 מיליארד דולר בענקית הכרייה האנגלו-אוסטרלית ריו טינטו

BHP ביליטון , ריו טינטו, אקסטרטה מרכזות לאור נסיגה במחירי המתכות והנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי יורד ב-0.15% ל-66.02 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

סאמיט גרמניה שדיווחה לבורסה של לונדון כי ב-7 לאפריל, UNIFINTER הגישה הצעת רכש לכל המניות של סאמיט, דחתה את מועד קיבול הצעת רכש ל-18.6.