יעקב ליצמן: "אערוך ביקורות פתע בחדרי המיון; בסוף במשרד הבריאות ירצו לתלות אותי במקום את התמונה שלי במסדרון"

סגן שר הבריאות: "אני לא בימין, לא בשמאל וגם אין לי פריימריס - ולכן אני הולך לגעת בכל דבר שקודמיי בתפקיד פחדו לגעת"

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, מוכיח היום (ה') כי המתקפה התקשורתית שהובילו גורמים שונים במערכת הבריאות נגד מינויו במעמד של "סגן שר בלבד", הייתה מופרכת. ליצמן עמד אל מול מאה האנשים הבכירים והמשפיעים במערכת הבריאות, בכנס ים המלח של המכון לחקר שירותי הבריאות, והודיע: "אני לא בימין, לא בשמאל וגם אין לי פריימריס, ולכן אני הולך לגעת בכל דבר שקודמיי בתפקיד פחדו לגעת. במסדרונות משרד הבריאות תלויות היום התמונות של כל קודמיי בתפקיד, אבל כשאני אסיים את הקדנציה יתלו אותי ולא את התמונה שלי".

ליצמן הדגיש כי במערכת הבריאות יש הרבה מה לשפר ובמיוחד את השירות של בתי החולים, ובהזדמנות זו בישר: "אני הולך לערוך ביקורי פתע בחדרי המיון. אני קם מוקדם מאוד בבוקר והולך לבית הכנסת, אבל בחלק מהימים אני אגיע לחדר מיון ואני לא בטוח שתהיו מוכנים אלי מוקדם כל כך".

סגן השר הסביר כי הבעיה הגדולה ביותר היא שבכל יום אחרי השעה 16:00 וכך גם במהלך כל סוף השבוע, אין רופאים רציניים בבתי החולים למעט מתמחים. לכן הוא הודיע כי הוא בעד החזרת השר"פ (שירותי בריאות פרטיים) לבתי החולים, אך זאת רק אם על כל ניתוח פרטי יעניקו ניתוח גם למי שאין לו ביטוח משלים או פרטי.

ליצמן ביקר את התנהלות משרד האוצר שמטילה על קופות החולים גזירות רבות, והעניק לך הגדרה מעניינת: "האוצר רוצה להפוך את הקופות לקפות". ליצמן הבהיר כי הוא מעוניין לבטל את ההשתתפויות העצמיות ברכישת תרופות לקשישים מעל גיל 70 וכן להכניס את רפואת השיניים לסל הממלכתי.