האמריקנים מחפשים הנחות ומזון: המכירות ברשתות הקמעונאות ירדו במאי ב-4.8%; וול מארט הפסיקה לדווח על בסיס חודשי

פרט לקטגוריית ה"דראג סטור" נרשמו ירידות במכירות בכל הקטגוריות הנבחנות במדד ■ חנויות הכלבו היוקרתיות ספגו את הירידה החדה ביותר ■ קוסטקו דיווחה על ירידה של 7% לעומת צפי לירידה של 6.4%

הקונים בארה"ב מחפשים מציאות ומוצרים בסיסיים כגון מזון - כך עולה מנתוני המכירות של הרשתות הקמעונאיות המובילות בארה"ב שפורסמו היום והיו ברובן חלשות יותר מהציפיות שגם כך היו נמוכות. על פי מדד ת'ומסון ורוייטרס ירדו בממוצע המכירות ברשתות הקמעונאיות בארה"ב בחודש מאי ב-4.8%. פרט לקטגוריית ה"דראג סטור" נרשמו ירידות במכירות בכל הקטגוריות הנבחנות במדד.

בעוד שהחלו לצוץ ניצנים של התאוששות כאשר מדד אמון הצרכנים עלה, נושאים בוערים אחרים כגון שוק העבודה ושוק הנדל"ן הובילו רבים מן האמריקנים לנקוט בצעדים זהירים בבואם לקניות. חנויות הכלבו היוקרתיות ספגו את הירידה החדה ביותר במכירות.

נציין כי הרשת הגדולה מכולן, וול-מארט החליטה כי היא כבר אינה מפרסמת את נתוני המכירות שלה על בסיס חודשי, אולם דיווחה כי בכוונתה לגייס עוד יותר מ-22 אלף מישרות חדשות במהלך השנה הקרובה.

עם יציאתה של וול מארט הפכה קוסטקו לחברה הגדולה ביותר על פיה נערך מדד המכירות של החנויות הזהות ע"י ת'ומסון ורויטרס, נציין כי עד כה וול מארט, שהיא הרשת הקמעונאית הגדולה בעולם, היוותה כמחצית מהמדד.

רשת הקמעונאות קוסטקו דיווחה על ירידה של 7% במכירות החנויות הזהות, נתון חלש יותר ממה שצפו האנליסטים - ירידה של 6.4%. סך מכירות הרשת ירדו ב-5% לעומת רמתן בשנה שעברה והסתכמו ב-5.47 מיליארד דולר

רשת טרגט דיווחה על ירידה של 6.1% במכירותיה במאי בעוד שבשוק צפו כי מכירותיה ירדו ב-4.3% בלבד.

Macy's דיווחה על ירידה של 9.1%, קצת פחות גרוע ממה שחזו לה האנליסטים, 9.3%.