דנקנר ירד לאחזקה של 0.7% בקרדיט סוויס: ירשום רווח הון נוסף של 374 מיליון שקל ברבעון השני

בסך הכל, ירשום קונצרן כור ברבעון השני רווח הון של 1.45 מיליארד ש' ■ לכור מסגרת השקעה כוללת של 5 מ' ש' בבנק השוויצרי ■ האחזקה הנוכחית - חמישית משיעורה בשיא - לאחר מימוש רווחים של 2.75 מ' ש'

קונצרן כור תעשיות , הנמנה עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, מימש בימים האחרונים עוד מניות של הבנק השוויצרי קרדיט סוויס שברשותו, וירד לאחזקה של 0.7% בבנק, כך עולה מהודעה לבורסה שפורסמה כחצי שעה לפני כניסת השבת. שווי האחזקה הנוכחית נאמד ב-952 מיליון שקל, לאחר המכירות האחרונות.

הקונצרן ירשום רווח הון נוסף של 374 מיליון שקל ברבעון השני. בסך הכל, ירשום קונצרן כור ברבעון השני רווח הון של 1.45 מיליארד שקל. אם ניקח בחשבון את המימושים הקודמים (ברבעון הראשון וב-2008), עומד הרווח הכולל מההשקעה על 2.75 מיליארד שקל, 130 מיליון שקל מתוכו מהווים הכנסה בגין נכס מס.

השקעתו המרכזית של הקונצרן, שמניותיו נמנות עם מדד ת"א-100, היא בחברת האגרו-כימיה מכתשים אגן (41.5% מהון המניות). לכור מסגרת השקעה כוללת של 5 מיליארד שקל בבנק השוויצרי, ממקורותיו העצמיים ומקווי אשראי בנקאיים. בשיאו, החזיק כור כ-3.4% ממניות הבנק.

ההערכות הן, כי בכור מחכים ל"שעת כושר" בה מחירי מניות הבנק השוויצרי ירדו לשפל שיאפשרו לקונצרן להצטייד שוב במניות קרדיט סוויס. בינתיים, המניה עולה, כך שחרף ההצהרות בדבר השקעה אסטרטגית במניות הבנק, מהווה האחזקה הנוכחית רק חמישית משיעור האחזקה המרבי.

בכור מנצלים את שער מניות קרדיט סוויס כדי לייצר רווחי הון, אשר יאפשרו לחפות על חולשה אפשרית בזרועות אחרות של קבוצת IDB כאשר המשק והעולם כולו במיתון; כך למשל, הציגה מכתשים אגן ברבעון הראשון ירידה של 13.9% ברווח הנקי ל-78.2 מיליון דולר. בצורה כזו, יתאפשר לכור לחלק דיבידנדים (במכתשים אגן לא הודיעו על חלוקת דיבידנד רבעונית) שרובם ככולם יחלחלו מעלה בעץ האחזקות ל-IDB אחזקות דרך דיסקונט השקעות .