אקסלנס: מכפיל ה-FFO של גזית גלוב - מאד אטרקטיבי

טרנס קליגמן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות שומר על המלצת "קנייה" אך הוריד את מחיר היעד ל-28 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם של 40.1 שקל למניה ■ עורך השוואה מעניינת לבחינת ערך המניה לפי מודלים שונים

טרנס קליגמן, אנליסט בכיר בבית ההשקעות אקלנס נשואה פירסם סקירה מעודכנת על מניית גזית גלוב קליגמן שומר על המלצת "קנייה" למניית החברה אך מוריד את מחיר היעד ל-28 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם שעמד על 40.1 שקל למניה. מחיר היעד משקף למניה פרמיה של 34.2% על מחיר הפתיחה של המניה בבורסה בת"א. המניה הובילה היום את עליות השערים במדד המעו"ף כשרשמה עלייה של 6.6%.

השוואה בין מודל NAV למכפילי ה-FFO

קליגמן אומר כי כשבודקים את גזית גלוב מבחינת מודל NAV אזי קשה לראות הרבה אספסייד למניה. בגדול, מודל ה-NAV לוקח בחשבון את השווי שוק של החברות הכלולות פלוס הערך המאזני של הנכסים האחרים (תוך התאמות מסוימות) מינוס חוב סולו (כולל חברות בנות שאינם סחירות). כשמניית גזית גלוב נסחרת לכאורה בפרמיה של 8% על שווי NAV .

אולם לדעתו, כדאי לשים לב גם לנתוני ה-FFO. כשבודקים את מכפילי ה-FFO של החברות הכלולות הציבוריות של גזית מגלים שמכפיל ה-FFO ל-2009 מתייצב באזור 9x-11x על בסיס השווי שוק של אותן חברות. בעוד שגזית גלוב עצמה נסחרת במכפיל FFO של 6.3x. משמעות הדבר היא שמכפיל ה-FFO שהשוק מוכן לתת לפעילויות של גזית שאינן נכללות בחברות הכלולות הבורסאיות הוא נמוך מאד. מכפיל ה-FFO הנגזר לפעילויות אלה עומד על 1.9x בלבד.

בסופו של דבר, מאחר שגזית מתעסקת בעיקר עם נדל"ן מניב, ה-FFO של החברה יציב מאד ומהווה את המקור לדיבידנדים לבעלי המניות. לדעת קליגמן, אין הצדקה למכפיל FFO כל כך נמוך לפעילויות הפרטיות (שכוללות בין היתר מרכזים רפואיים ודיור מוגן בארה"ב ומרכזים מסחריים בישראל וגרמניה והאג"ח של אטריום רובם ככולם נכסים סולידיים עם תזרים יציב) .

באקסלנס מודים כי נכון שגזית ממונפת יחסית, כשכוללים את רובד המינוף בחברת האם בנוסף למינוף בחברות הבנות, אבל טיב הנכסים המניבים (שמייצרים מזומנים על בסיס קבוע) וניהול שמרני של החוב (מח"מ ארוך ובלי חשיפת מטבע) אמורים לתת רמת ביטחון גבוהה לגבי יכולת החברה לשרת ולגלגל את החוב.

על בסיס מכפיל FFO של7.5x לנכסים הפרטיים (המשקף הנחה של 25% למכפיל ה-FFO שמשקיעים מוכנים לשלם עבור החברות הכלולות הנסחרות) מגיעים באקסלנס למחיר יעד של 28 שקל למניה. נשארים עם המלצת "קניה" אך מציינים כי הם ערים לעובדה שרוב השוק עדיין עובד לפי מודל ה-NAV כך שקשה לראות את המניה מגיעה למחיר היעד שלהם בטווח הקצר.

נזכיר כי בשבוע שעבר ביצעה החברה הנפקה פרטית של 4.7 מיליון מניות של החברה לחברת האחזקות אלוני חץ, שנמצאת בשליטתו של נתן חץ. המניות שנמכרו לאלוני חץ מהוות 3.62% ממניותיה של גזית גלוב. המניות נמכרו במחיר של 23 שקל למניה. אלוני חץ שילמה עבור חבילת המניות של גזית גלוב 108 מיליון שקל.

המניה מעוררת עניין גם על רקע השינויים הצפויים בהרכבי המדדים בבורסה של ת"א.