מקרה ראשון של שפעת החזירים בכנסת: עוזר פרלמנטרי ששב מניו-יורק אושפז - לאחר שבא במגע עם ח"כים

בכנסת הוצאה היום הנחיה לכל מי שבא במגע עם העוזר הפרלמנטרי להיבדק, מחשש להידבקות ■ ובינתיים, במשכן - עסקים כמעט כרגיל: הח"כים הצליחו להשיג להם ולמכוניותיהם פטור מיוחד ממדבקות "איך אני נוהג", המחייבות בישראל לנהיגה זהירה עשרות אלפי נהגים ברכבי ליסינג

מקרה ראשון של שפעת החזירים התגלה בכנסת ישראל. מדובר בעוזר פרלמנטרי ששהה בניו יורק, ואושפז עם חזרתו בבית חולים בארץ.

אותו עוזר בא במגע עם אנשים בכנסת, כולל חברי כנסת. לכן, הוצאה היום הנחיה לכל מי שבא איתו במגע להיבדק, מחשש להידבקות בשפעת החזירים.

בישראל אובחנו עד כה יותר מ-30 חולים בשפעת החזירים. ברוב המקרים, מדובר בנוסעים מארה"ב, מקסיקו או יעדים באירופה.

מספר הנדבקים העולמי בשפעת החזירים מוערך כיםו בכ-20 אלף איש. עד כה מתו מהמחלה 99 אנשים.

דן לנדאו, מנכ"ל הכנסת, העביר היום לח"כים, עובדי המשכן ובאי המשכן, את המכתב הבא:

שלום רב, הנדון: גילוי מקרה שפעת H1N1 בכנסת והוראות משרד הבריאות.

בימים האחרונים התגלה בכנסת מקרה של שפעת H1N1 ("שפעת החזירים"). החולה מטופל, על פי ההנחיות הסטנדרטיות הקיימות ומצבו מצויין. לא ידוע, בשלב זה, על מקרי הדבקה כלשהם בקרב עובדי הכנסת ובאי הבית.

בתשובה לפנייתנו למשרד הבריאות, העביר אלינו ד"ר איתמר גרוטו, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, את ההוראות הבאות, שעל פיהן יפעלו מינהל הכנסת ומרפאת הכנסת, בראשות ד"ר ליפשיץ:

הגדרת מגע:

מי שנחשף לחולה סימפטומטי (בזמן שהיה עם סימני מחלה) במרחק של פחות מ-1 מטר ובמשך למעלה משעה. הנחיות למגעים:

המשך התנהגות ופעילות רגילה.

אין צורך בבדיקות מיוחדות.

במידה שמופיעים בתוך שבוע מהמגע עם החולה סימנים של חום גבוה ו/או אחד מהבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול, כאבי שרירים או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא.

הגדרת מקרה חשוד היא על ידי רופא בלבד וכוללת חום גבוה (38 מעלות או יותר) ותסמינים של מחלה דמוית שפעת (לפחות 2 מתוך 5 הבאים: נזלת, כאבי גרון, שיעול, כאבי שרירים או קוצר נשימה),באדם אשר במהלך 7 הימים טרם תחילת המחלה היה בארה"ב, קנדה או מקסיקו או שהיה מגע עם חולה בשפעת 2009 H1N1. בכל שאלה ניתן לפנות למרפאת הכנסת ולד"ר ליפשיץ.

פטור לח"כים ממדבקות "איך אני נוהג"

ובינתיים, בכנסת - עסקים כמעט כרגיל: חברי הכנסת הצליחו לסדר לעצמם פטור ממדבקות "איך אני נוהג", אשר מופיעות על רוב רכבי הליסינג במגזר הפרטי ובמטרתן למנוע נהיגה פרועה ועבירות תנועה של הנוהגים ברכבי חברה.

ראש אגף הסברה ודובר הכנסת שלח היום מכתב שעניינו המדבקות. להלן לשון המכתב:

הנדון: מדבקות "איך אני נוהג" על רכבי הכנסת

בנושאים מנהלים, משקיים וכספים פועלת הכנסת (למרות שאינה מחויבת) בהתאם להוראות "תקנות כספים ומשק" של משרד האוצר (התק"מ) אותן מוציא מעת לעת החשב הכללי.

לאור החשיבות הרבה של המלחמה בתאונות הדרכים, החליטה הכנסת לאמץ את הוראת החשב הכללי מתאריך 24.3.09 (מס' ה. 11.4.15.1): "בהתאם להוראת נוהל 6 - תקנות משרד התחבורה, חייבים כל כלי הרכב הממשלתיים, לנוע עם מדבקה שתוצמד לחלק האחורי של כלי הרכב, אשר תפרט את האופן בו ניתן להתקשר למוקד לצורך מסירת פרטים שוטפים בדבר אופן הנהיגה ברכב הממשלה.

"עם זאת, בשלב זה יודבקו המדבקות על כל רכבי הכנסת המינהליים ועל אלו המשמשים את עובדי הכנסת, בטרם יוחלט באשר לרכבי הח"כים".

תרגום פשוט ושורה תחתונה? המלחמה בתאונות דרכים אולי חשובה, אבל לא נוגעת אישית בשלב זה לח"כים.