ברקליס עשוי למכור את BGI לקרן בלקרוק תמורת למעלה מ-10 מיליארד דולר

לפי נתונים שאספה סוכנות הידיעות "בלומברג", לאחר רכישת BGI תנהל בלקרוק נכסים בסך של 2.81 טריליון דולר ■ בנוסף, תהיה זו השתלטות הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הקרנות לניהול נכסים

בנק ברקליס מקיים שיחות עם מספר גורמים, למכירת חטיבת ניהול הנכסים שלו BGI תמורת למעלה מ-10 מיליארד דולר. מקורות המקורבים לנושא אמרו שהמועמדת המובילה היא קרן בלקרוק, כאשר הבנק קיים שיחות גם עם בנק ניו-יורק מלון.

אחד מהמקורות אמר כי ברקליס מבקש למעלה מ-12 מיליארד דולר עור BGI ועשוי לשמור על נתח של 20% בחברה הממוזגת.

ברקליס מחפש דרכים לגייס הון לאחר הפסדי אשראי ומחיקות בהיקף 18.6 מיליארד דולר, ולאחר שסרב לסיוע ממשלתי, שהיה מגביל את הדיבידנדים ואת תגמולי הבכירים. באפריל האחרון, הבנק הסכים למכור את iShares, אחד המותגים החזקים בשוק הפיננסי והשחקנית הגדולה בעולם בתחום תעודות הסל (ETFs), לקרן הפרייבט אקוויטי CVC קפיטל פרטנרס, תמורת 4.4 מיליארד דולר, ויש לו עד ל-18 ביוני בכדי למצוא אלטרנטיבה מוצלחת יותר למכירה זו.

לפי נתונים שאספה סוכנות הידיעות "בלומברג", לאחר רכישת BGI תנהל בלקרוק נכסים בסך של 2.81 טריליון דולר. בנוסף, תהיה זו השתלטות הגדולה ביותר בתולדות תעשיית הקרנות לניהול נכסים.

ברקליס אמר בתגובה כי "הדיונים טרם הסתיימו ועדיין קיימות סוגיות פתוחות, שעשויות להשפיע על טיבה ותנאיה של העסקה". במסחר בלונדון השילו הבוקר מניות הבנק 2.4%.