קמהדע סיימה בהצלחה את השלב השני בתרופת הדגל; המניה טיפסה ב-4%

תרופת ה-AAT משמשת לטיפול במחלת הריאות ברונכיאקטזיס ■ התוצאות מלמדות על פרופיל בטיחותי מצוין של התרופה ומידע קליני חשוב גם למחלות נשימה כרוניות נוספות, לרבות סיסטיק פיברוסיס

קמהדע סיימה בהצלחה את השלב השני בתרופת הדגל, AAT (Alpha-1 Antiytypsin( הניתנת באינהלציה. תרופת ה-AAT משמשת לטיפול במחלת הריאות ברונכיאקטזיס (רחבת הסימפונות). קמהדע מפתחת, מייצרת ומשווקת תרופות בתחום הביו-פרמצבטיקה.

בתגובה, מניית חברת הביומד עולה ב-4% במחזור כפול ויותר מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים. במהלך המסחר הגיבה המניה לחדשות בזינוק של עד 7.6%. המניה זינקה מתחילת השנה ב-500.6%.

התוצאות מלמדות על פרופיל בטיחותי מצוין של התרופה ומידע קליני חשוב גם למחלות נשימה כרוניות נוספות, לרבות סיסטיק פיברוסיס. הניסוי האקראי, והכולל בקרת תרופת דמה (פלסבו) התנהל בבית החולים בילינסון בפתח-תקווה. השתתפו בו 21 חולי ברונכיאקטזיס במטרה לבחון את השפעתה הפוטנציאלית של ה-AAT על מצב הדלקת הכרונית בריאות החולים.

קמהדע השלימה לפני כחצי שנה את השלב השלישי והאחרון של הניסויים במוצר מוביל שלה ויצאה באחרונה לרוד-שואו בקרב משקיעים. החברה נמצאתרגע לפני הגשת בקשת אישור ה-FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני, א"ו) למוצר - שאם יתקבל יוביל אותה למכירות של מאות מיליוני דולרים.

בשל העלייה בשער המניה ובשווי-השוק שלה בהתאמה (499.1 מיליון שקל), היא הופכת למועמדת להיכנס למדד ת"א-100 בעדכון המדדים שיחול בקרוב. מתחילת מאי גייסה קהמדע 52.2 מיליון שקל ו-7 מיליון דולר - שגויסו מהמשקיע הקיים ראלף האן, מקרן UDT האמריקנית, מבית ההשקעות מיטב, וממשקיעים פרטיים ומוסדיים נוספים.

בעלי המניות המרכזיים בקמהדע הם ראלף האן, יו"ר מועצת המנהלים, המחזיק ב-25.28%, ליאון רקנאטי באמצעות חברת ההשקעות הפרטית שלו גלנרוק, המחזיק ב-13.96% ו-UDT מד (6.43%) האמריקנית.

קמהדעקמהדע