צפון-קוריאה שוב מותחת את החבל מול ארה"ב: דנה שתי עיתונאיות אמריקניות למאסר של 12 שנה עם עבודת פרך

גזר הדין הוטל על השתיים יממה בלבד לאחר ששרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, הזהירה כי ארה"ב שוקלת להכניס את צפון-קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור - מהלך שיחריף עוד יותר את בידודה

צפון-קוריאה שוב מעלה את רמת המתיחות עם המערב, לאחר שבית משפט במדינה גזר על שתי עיתונאיות אמריקניות מאסר של 12 שנים עם עבודות פרך בגין "פשע חמור". בחודש שעבר ערכה צפון-קוריאה ניסוי גרעיני שהוביל לסנקציות של האו"ם נגד המדינה, שלאחריו הוסיפה המדינה שיגור של מספר טילים ארוכי-טווח.

גזר הדין הוטל על השתיים יממה בלבד לאחר ששרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, הזהירה אתמול (א') כי ארה"ב שוקלת להכניס את צפון-קוריאה לרשימת המדינות התומכות בטרור - מהלך שיחריף עוד יותר את בידודה של המדינה הקומוניסטית המרוששת.

"חינוך באמצעות עבודה"

העיתונאיות, יונה לי ולורה לינג, המועסקות בקארנט TV, נעצרו במארס כאשר אספו חומר לכתבה בקרבת הגבול בין צפון-קוריאה לסין. סוכנות הידיעות הרשמית של צפון-קוריאה, KCNA, מסרה כי "המשפט הוכיח את הפשע החמור שביצעו השתיים נגד העם הקוריאני ואת חציית הגבול הבלתי-חוקית שלהן, כפי שנטען בכתב האישום. על כל אחת מהן נגזר עונש של 12 שנות חינוך באמצעות עבודה".

גזר הדין החמור צפוי להעמיק עוד יותר את הקיפאון ביחסים עם ארה"ב, שמנסה זה שנים ללא הצלחה משמעותית לשכנע את צפון-קוריאה לוותר את שאיפותיה להפוך למעצמה גרעינית.

דובר משרד החוץ של ארה"ב, איאן קלי, קרא לשלטונות בצפון-קוריאה לשחרר לאלתר את העיתונאיות. "אנו מודאגים מאוד מגזר הדין של שתי העיתונאיות בעלות האזרחות האמריקנית בידי הרשויות של צפון-קוריאה, ועושים מאמצים בכל הערוצים האפשריים כדי להבטיח את שחרורן".

מאיימת בעוד שיגורים

צפון-קוריאה הודיעה כי תשגר טיל בליסטי בין-יבשתי אם מועצת הביטחון של האו"ם לא תתנצל על שהענישה אותה בגין שיגור הטילים שערכה באפריל, ושנחשב כמנוגד להחלטות האו"ם. ככל הנראה מתכוננת צפון-קוריאה לניסוי שבו ישוגר טיל ארוך טווח עוד החודש.

הערכות במערב גורסות כי צפון-קוריאה מתכוננת לשיגור של טילים בעלי טווח בינוני שמסוגלים להגיע לכל נקודה בדרום-קוריאה ובמרבית שטחה של יפן. מועצת הביטחון עשויה לאמץ עוד השבוע החלטה חדשה, אך המדינות החברות במועצה מפולגות לגבי מידת הקשיחות שבה יש לנקוט כלפי המדינה הסוררת.