דנקנר מגייס עוד בכיר לשעבר משטראוס: אבי בן-אסאייג ימונה למנכ"ל אי.די.בי תיירות

אבי בן-אסאייג כיהן כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים של שטראוס גרופ ■ אי.די.בי תיירות תרכז את הפעילות של כלל תיירות ודיזנהויז ■ אי.די.י תיירות צפויה להתמזג עם גנדן תיירות

אחרי נשיא שטראוס גרופ לשעבר, ארז ויגודמן, נוחי דנקנר קולט בכיר נוסף מקבוצת שטראוס. אבי בן-אסאייג, שכיהן כמשנה למנכ"ל וכסמנכ"ל הכספים של שטראוס גרופ, יצטרף לקונצרן אי.די.בי של דנקנר. בן-אסאייג, שצפוי להיכנס לתפקידו בתחילת אוגוסט, ימונה למנכ"ל אי.די.בי תיירות ותעופה, שתרכז את תחום התיירות של הקבוצה.

כיום פעילות התיירות של אי.די.בי מתבצעת דרך חברת כלל תיירות. החברה מחזיקה ב-70% מחברת הנסיעות דיזנהויז ומייצגת, בין היתר, את חברות התעופה של ירדן ורוסיה בישראל. ההחלטה למנות את בן-אסאייג לתפקיד מתבצעת על רקע הכוונות של דנקנר להכניס את עסקי התיירות הפרטיים שלו לתוך אי.די.בי.

לפני כחודשיים נודע כי דנקנר בוחן את הכנסת גנדן תיירות לתוך אי.די.בי. גנדן תיירות מחזיקה בקבוצת ישראייר, הכוללת את חברת התעופה ישראייר וכן את חברות הטיולים נתור, יוניטל ויוסי טורס. אם אכן תושלם העסקה, המטרה הסופית היא לאחד בין שתי החברות.

מטרת האיחוד היא יצירת סינרגיה, התייעלות וחיסכון לשתי הקבוצות. ענף התיירות, שעבר שנה לא פשוטה, נמצא בתהליך של קונסולידציה ומכיוון שיתרון לגודל הוא משמעותי בו, הרי שאיחוד בין שתי הקבוצות צפוי לשפר את רווחיותן. אולם עסקה זו נחשבת למורכבת למדי, בין היתר, מכיוון שמדובר בעסקת בעלי עניין שנדרש לאישורה רוב מיוחד.

בן-אסאייג (44) כיהן מאז שנת 2001 כסמנכ"ל הכספים של שטראוס גרופ והוביל את המיזוג של שטראוס ועלית, הנחשב לאחד המיזוגים הגדולים שנעשו במשק הישראלי. במארס האחרון, לאחר שויגודמן הודיע כי הוא עוזב את תפקידו בשטראוס, היה בן-אסאייג אחד המועמדים להחליפו. לאחר שלא מונה לתפקיד, עזב בן אסאייג את החברה. כאמור, ויגודמן מצטרף גם הוא לקבוצת אי.די.בי כמנכ"ל מכתשים אגן.

לפני תפקידו בשטראוס, שימש בן אסאייג כסגן נשיא בכיר וכסמנכ"ל הכספים באי.סי.איי, והיה מעורב במיזוג תדריאן ואי.סי.איי. לפני כן עבד כרו"ח בכיר במשרד סומך חייקין. בן-אסאייג הוא בוגר לימודי ניהול בכירים מאוניברסיטת הארוורד ובוגר תואר ראשון בהצטיינות בכלכלה וחשבונאות מאוניברסיטת ת"א.

אבי בן-אסאייג. בעקבות ארז ויגודמן (צילום: תמר מצפי)