למרות הרשעת הירשזון: מבקר המדינה ממשיך בביקורת בהסתדרות העובדים הלאומית

הביקורת מתמקדת בזרוע הכלכלית של הסתדרות העובדים הלאומית, "הע"ל תשורה" ■ לינדנשטראוס הביע סיפוק מהחלטת ביהמ"ש אתמול להרשיע את הירשזון על סמך חומרים ועדויות שהועברו לראשונה בידי משרד המבקר

למרות הרשעתו של של האוצר לשעבר, אברהם הירשזון - משרד מבקר המדינה ממשיך בביקורת בהסתדרות העובדים הלאומית (הע"ל), תוך התמקדות בזרוע הכלכלית שלה, "הע"ל תשורה".

כזכור, בדיקת מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בחשד למעילות בכספי הע"ל והעמותות שבשליטתה הובילה בשעתו להגשת כתב האישום נגד הירשזון ובכירים נוספים לשעבר בארגון.

הביקורת של מבקר המדינה בהע"ל החלה באפריל 2006, לאחר שהגיע מידע אנונימי למשרד מבקר המדינה. בעקבות המידע הראשוני החליט בשעתו המבקר להחיל את ביקורת המדינה על הע"ל, שעד אז לא היתה גוף מבוקר. המבקר מינה צוות בכיר שהופקד על מטלת הביקורת במשך תקופה ארוכה.

כאמור, הביקורת התמקדה גם בהע"ל תשורה, ובעקבות המימצאים נפתחה חקירה של רשות ניירות ערך וכן בדיקה של אגף שוק ההון במשרד האוצר.

המבקר הביע סיפוק רב מהחלטת בית המשפט המחוזי אתמול (ב') להרשיע את הירשזון ובכירים נוספם בהע"ל על סמך חומרים ועדויות שהועברו לראשונה בידי משרד המבקר.