מצוקה תקציבית? משבר כלכלי? פיטורים? בכנסת קולטים עובדים: הכנסת תעסיק עוזר נוסף ליושבי-ראש הוועדות בכנסת

בנוסף הוחלט כי יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יזכו לעוזר נוסף בשל ייחודיותן של שתי הוועדות הללו

יו"ר הכנסת, ח"כ ראובן (רובי) ריבלין, הודיע היום כי 12 ראשי הוועדות בכנסת יהיו רשאים להחזיק עוזר נוסף, וזאת לצד שני העוזרים הפרלמנטריים המגיעים לכל חבר כנסת. בנוסף הוחלט כי יו"ר ועדת הכספים ויו"ר ועדת החוץ והביטחון יזכו לעוזר נוסף בשל ייחודיותן של שתי הוועדות הללו (הבאה לידי ביטוי גם בתחומים ארגוניים נוספים ובכוח האדם העומד לרשותן).

ריבלין, שנועד בעניין בפרופ' ראובן גרונאו, יו"ר הוועדה הציבורית לעניין תנאי חברי הכנסת, הסביר כי הדבר נדרש לנוכח הפעילות הרבה הנוספת, המוטלת על יושבי-ראש ועדות בכנסת, לעומת חברי כנסת אחרים.

יו"ר הכנסת הורה למנכ"ל הכנסת לפעול מיד לקליטת העוזרים הנוספים כבר עתה, לקראת הדיונים בתקציב המדינה. העוזרים החדשים יועסקו, כבעבר, במשרות אמון, בחוזים מיוחדים, כעובדים לא קבועים. העסקתו של עוזר יו"ר ועדה תימשך רק כל עוד נמשכת כהונתו של יו"ר הוועדה בתפקידו זה.

פרופ' גרונאו סבר כי העסקת עוזרים נוספים, שאיננה נובעת מתפקידם של יו"ר הוועדות כחברי כנסת בלבד, אלא מתפקידם הנוסף כיושבי-ראש ועדות, איננה מעניינה של הוועדה הציבורית (העוסקת בתנאי שכרם ועבודתם של כלל חברי הכנסת), אלא החלטה מנהלית גרידא.