ספר הבז' על מצב הכלכלה האמריקנית: בכמחצית מהמחוזות התמתנה ההידרדרות אך שוק העבודה נותר חלש

בנוסף פורסם כי הגירעון בתקציב הפדרלי התרחב ל-189.7 מיליארד דולר במאי, ומתחילת השנה מסתכם הגירעון בתקציב האמריקני בכטריליון דולר ■ המחירים במשק האמריקני, פרט לנפט, היו באופן כללי יציבים או ירדו

הפדרל ריזרב פרסם הערב (ד') את ספר הבז' על מצב הכלכלה האמריקנית ובו נאמר כי ייתכן וקצב ההידרדרות מאט בכמעט חצי מהאזורים אותם בחן ה'פד', כאשר נראה כי חלק מהחברות רושמות שיפור במצבן, עם זאת, המחנק בשוק האשראי ממשיך להתהדק והחולשה בשוק העבודה נותרה בעינה.

מאמצע אפריל ועד מאי "התנאים הכלכליים נותרו חלשים או רשמו הידרדרות נוספת" נאמר בדו"ח הפדראלי, כאשר ב-5 מ-12 המחוזות של ה'פד' "צויין כי מגמת ההידרדרות מראה סימנים של התמתנות". הדו"ח מתפרסם שבועיים לפני פרסום החלטת הריבית.

בדו"ח נתמכים דבריו של יו"ר ה'פד', ברננקי שהעיד בפני הקונגרס בשבוע שעבר ואמר כי בעוד שקצב ההידרדרות מאט, שוק העבודה עדיין מפגין חולשה וייתכן שהכלכלה האמריקנית תאלץ להתמודד עם אובדן של מקומות עבודה נוספים וגידול ברמת האבטלה. המחירים במשק, פרט למחירי הנפט ומוצריו, היו באופן כללי יציבים או יורדים.

בנוסף פורסם הערב בארה"ב כי הגירעון בתקציב הפדרלי התרחב ל-189.7 מיליארד דולר במאי, ומתחילת השנה מסתכם הגירעון בתקציב האמריקני בכטריליון דולר. ההכנסות נפלו וההוצאות גדלו בשל הוצאות נוספות הקשורות לתוכניות החילוץ וההאצה. עד סוף השנה התקציבית שתסתיים בספטמבר העריך ממשל אובמה כי הגירעון התקציבי יסתכם ב-1.84 טריליון דולר.

הערכה זו שפורסמה בנובמבר ללא ספק תעלה שוב בחודש יולי לאחר שהממשל יפרסם את ההערכתו למחצית התקופה, מאחר ומאז נובמבר היתה הכלכלה חלשה בהרב ממה שהיה הצפי בנובמבר והממשל נאלץ להעביר תקציב גדול בהרבה לשוק.

ההוצאה התקציבית עלתה במאי ל-306.9 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת חודש מאי 2008. ההוצאות כללו 18 מיליארד במסגרת תוכנית החילוץ למערכת הבנקאית - TARP.