הלך גביש - הלכה הרפורמה?

יודעי ח"ן יכלו לנבא את ההתפטרותו השבוע, כי הוא הכין לה את הקרקע מזמן

למרות שהתפטרותו של יו"ר רשות השידור, משה גביש, הצליחה להפתיע; מסתבר שהוא הכין לכך את הקרקע מבעוד מועד. כבר לפני חודשיים הוא הבהיר לשר הממונה על רשות השידור, יולי אדלשטיין, על כוונתו לסיים את תפקידו.

גביש, בצעד ג'נטלמני להפליא אפשר לאדלשטיין ללמוד את רשות השידור על בעיותיה, ובתום חודשיים, משהיה סמוך ובטוח שעבר מספיק זמן מחד, ושלא חלה שום התקדמות בביצוע הרפורמה מנגד, הודיע באופן סופי על התפטרותו.

גביש, מבחינתו, עשה צעד בלתי נמנע. בסופו של דבר, שמו הטוב נקשר לרשות השידור המקרטעת, לרפורמה שלא ממש התקדמה במהלך החודשיים האחרונים, ולעוד לא מעט אי-נעימויות.

וברקע לכל אלה, אין להתעלם מהעובדה כי מינויו של גביש (למרות שמונה על-ידי הממשלה), איש מקצוע משכמו ומעלה, אשר הביא עמו לא מעט קבלות בתחום הניהול, בין כה וכה הסתיים לא מכבר - עם סיום כהונתה של מליאת רשות השידור. זאת, על אף שעד רגע זה טרם מונו מליאה וועד מנהל חדשים, דבר שמקנה למליאה ולוועד המנהל הנוכחיים להמשיך לפעול.

גביש החל תפקידו כיו"ר הרשות לפני שנתיים וחצי (לאחר שבמשך חודשים ניסה השר הממונה על הרשות דאז, איתן כבל, לשכנעו לקחת על עצמו את התפקיד). בתום חצי שנה לכהונתו הציג גביש את תוכנית הרפורמה עליה עמל מאז כניסתו לתפקיד. מדובר ברפורמה כוללת ברשות, אשר קראה לפיטורי כ-850 עובדים בעלות של כ-800 מליון שקל.

לפני יומיים, בצמוד להודעת ההתפטרות, גביש דיווח על אי-התקדמות ביישום הרפורמה ובחתימה על הסכמי הפרישה של העובדים במהלך החודשיים-שלושה האחרונים. למרות, שעם חשיפת הרפורמה לפני שנתיים הבהיר גביש בראיון ל"גלובס", כי "שום דבר לא ישבור אותו", כנראה שמשהו בכל זאת קרה. *