תקווה חדשה לנורטל? קבוצת מנהלים לשעבר מעוניינת להקים אותה לתחייה

ספקית ציוד התקשורת כרעה תחת חובות של כ-4.5 מיליארד דולר, הפסדי עתק, ואי התאמה לעולם התקשורת מול מתחרות חזקות ■ היא פשטה רגל בינואר האחרון ונמצאת כעת תחת הגנה מפני נושים

האם יש סיכוי מחודש לספקית ציוד התקשורת נורטל, שפשטה רגל בינואר האחרון? קבוצה של מנהלים בכירים לשעבר בחברה טוענים כי הם מעוניינים להחיות את החברה, שנמצאת כעת תחת הגנת בית המשפט מפני נושים, ודורשים לשם כך לקבל כמיליארד דולר מהממשל הקנדי.

נורטל, עד לא מכבר אחת מספקיות ציוד התקשורת הגדולות בעולם, כרעה תחת חובות של כ-4.5 מיליארד דולר, הפסדי עתק, ואי התאמה לעולם התקשורת מול מתחרות חזקות כגון סיסקו, ואלקטל-לוסנט. כעת מבקשת קבוצת המנהלים, שלטענתה מחוזקת בקבוצת משקיעים, להקים את החברה מחדש עם מטה בקנדה ועם היקף עסקים קטן בכשני שלישים מכפי שהייתה החברה, כאשר השאר יימכר או ייסגר. החברה החדשה-ישנה, תתרכז בבניית תקשורת רחבת פס לאורך קנדה. העניין הוא שהקבוצה דורשת מענק ממשלתי בכדי לבצע את המהלך, דבר שמחייב את ממשלת קנדה גם להחזיר את ההשקעה למשלמי המסים ולא רק למשקיעים.

נורטל ניסתה לבצע שינויים ארגוניים בסוף השנה שעברה בכדי לחסוך בהוצאות, כולל פיטורי אלפי עובדים ושינויי מבנה ההוצאות בארגון - מה שלא עזר לה. החברה קיבלה את הגנת בית המשפט בינואר ומנסה להמשיך ולפעול כאשר בית המשפט מינה את פירמת רואי החשבון E&Y לנסות ולשקם את החברה באמצעות תוכנית מקיפה ובניית החברה והחוב מחדש.