ענק פיננסי נולד: בלקרוק רוכשת את חטיבת ההשקעות של ברקליס - והופכת לגוף ניהול ההשקעות הגדול בעולם

תג המחיר של העסקה - 13.5 מיליארד דולר ■ החברה החדשה תנהל נכסים בהיקף של 2.7 טריליון דולר - יותר ממה שמנהל הפדרל ריזרב ■ S&P חתכה את דירוג החוב של בלקרוק ל-"A+/ A-1" עם אופק דירוג שלילי

לא בכל מתבצעת עסקה בסדר גודל שכזה בעולם הפיננסים: בלקרוק (סימול: BLK), חברת השקעות שהוקמה בניו יורק ב-1988, רוכשת את חטיבת ההשקעות של בנק ברקליס הבריטי תמורת 13.5 מיליארד דולר - ותיצור בכך את גוף ניהול ההשקעות הגדול בעולם. הגוף הפיננסי החדש ינהל נכסים בהיקף של 2.7 טריליון דולר - היקף גבוה יותר מסך הנכסים שמנהל הפדרל ריזרב.

העסקה צפויה להיסגר סופית ברבעון הרביעי של השנה, ולאחר מכן יחזיק בנק ברקליס 19.9% מהגוף הפיננסי החדש, שייקרא בשם: בלקרוק גלובל אינווסטורס (BlackRock Global Investors).

בלקרוק תשלם לברקליס 6.6 מיליארד דולר במזומן, ושאר התשלום יועבר במניות. מניית בלקרוק עלתה אמש במסחר בוול סטריט בכ-4%, ולאחר סגירת המסחר וההודעה על הרכישה האמורה, טיפסה המניה בכ-2% נוספים במסחר המאוחר.

נציין כי לאחר ההודעה על הרכישה פרסמה בלקרוק תחזית מעודכנת לרווחי השנה הבאה 2010 שבמונחי פרו-פורמה צפויים להסתכם ב-8.08 דולר למניה לעומת תחזית קודמת שעמדה על 7.48 דולר למניה.

בעקבות העסקה חתכה סוכנות דירוג האשראי S&P את דירוג החוב ל-"A+/ A-1" לבלקרוק ואופק דירוג שלילי. הסוכנות אמרה כי האופק השלילי שנתנה לחברה משקף את דאגתה לסיכונים של מימון חוזר, מאחר ובלקרוק נשענת על חוב קצר מועד למימון חוב ארוך טווח, כמו גם בשל סיכונים הנובעים ממהלכי האינטגרציה בין שני גופי הענק שתצטרך לבצע החברה.