הקטע הצפוני של כביש 6 ייפתח לתנועה בעוד חודש: הכביש המהיר ימשיך עד לוואדי מילק

הקטע החדש יחויב באגרה מיוחדת של 4 שקלים, שתתווסף לאגרה הנהוגה בחוצה ישראל; בכביש מינהרות באורך 2.5 ק"מ

הקטע הצפוני של כביש חוצה ישראל (קטע 18), ממחלף עירון למחלף תות בסמוך ליוקנעם (מוואדי ערה לוואדי מילק), צפוי להיפתח לתנועה באמצע חודש יולי. פתיחת הקטע תקצר את הדרך ממרכז הארץ לגליל המערבי. כך נמסר בשבוע שעבר בסיור שקיים שר התחבורה, ישראל כץ, בתוואי הכביש.

בסיור השתתפו ראשי חברת כביש חוצה ישראל, היו"ר נחמה סנה והמנכ"ל יהודה כהן, ומנכ"ל הזכיינית דרך ארץ, אהוד סביון.

לאחר פתיחת קטע 18, יהיה אורכו של כביש 6, שבקצהו הדרומי מגיע לצומת בית קמה, כ-140 ק"מ. ל"גלובס" נודע עוד כי במקביל המדינה הורתה באחרונה לדרך ארץ להמשיך ולתפעל את הקטעים הדרומיים של הכביש (19 ו-20, שמדרום למחלף שורק) לפחות עד סוף חודש ספטמבר, וזאת עד שיוחלט האם תיגבה אגרה עבורם.

העבודות להקמת הקטע הצפוני החלו ביוני 2007. בהתאם להסכם הזיכיון שנחתם עם המדינה, הכביש היה אמור להיפתח לתנועה עד חודש אפריל 2010, אך בדרך ארץ הצליחו להקדים את הפתיחה בכ-9 חודשים. פתיחת הכביש מוקדם מהצפוי תאפשר לדרך ארץ להגדיל את הכנסותיה בעשרות מיליוני שקלים.

לפי הערכות, פתיחת הקטע הצפוני תגדיל בכ-20% את תנועת הנוסעים בכביש ותפחית את עומסי התנועה שהיו במחלף עירון (חיבור לכביש 65).

אורכו של קטע 18 עומד על 17 ק"מ, מהם 2.5 ק"מ במנהרות. מחיר האגרה בקטע החדש צפוי לעמוד על כארבעה שקלים, שייגבו בנוסף לאגרה הרגילה בכביש. *