המכללה למינהל נקלעה לקשיים כספיים: מעכבת תשלומים לקרנות הפנסיה ולספקים

מדובר ברשת ללימודים מקצועיים ולא ב"מסלול האקדמי המכללה למינהל" ■ היו"ר: ההנהלה מגבשת תוכנית הבראה

רשת מוסדות הלימוד המקצועיים של המכללה למינהל, מיסודה של הסתדרות המעו"ף (לשעבר הסתדרות הפקידים), נמצאת בקשיים כספיים. ל"גלובס" נודע, כי למכללה חובות רבים לספקים ולעובדים עצמאיים ובחודשים האחרונים לא הועברו כספים לקופות הגמל ולקרנות הפנסיה השונות, על אף שהסכומים נוכו ממשכורות העובדים.

המכללה למינהל מפעילה 20 סניפים ברחבי הארץ ומעסיקה כ-3,000 עובדים, חלקם במשרה חלקית. היא מספקת מסלולי תעודה במגוון תחומים כגון ראיית חשבון, ביטוח, אדריכלות, שמאות ועוד. חשוב להבהיר שהמכללה למינהל אינה קשורה לגוף האקדמי "המסלול האקדמי המכללה למינהל", שפועל בראשון לציון והאחרון הינו למעשה המכללה האקדמית הפרטית הגדולה בישראל.

"המסלול האקדמי המכללה למינהל" היא מכללה המעניקה תואר ראשון ושני ומפוקחת על ידי המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג). מזה שבע שנים שלא קיים כל קשר בין שני הגופים ולמסלול האקדמי אין קשר לקשיים הכלכליים במכללה למינהל.

יו"ר דירקטוריון המכללה למינהל, אפרים ז'ילוני, אישר כי המכללה נמצאת בקשיים כלכליים אך הדגיש כי עיכוב התשלומים לקרנות השונות נעשה בתיאום עם הנהלות הקרנות וכי בכל מקרה לפי שעה אין פגיעה בזכויות העובדים. לדברי ז'ילוני, הנהלת המכללה מגבשת תוכנית הבראה כדי להתמודד עם הבעיה.

ז'ילוני התייחס גם לגל השמועות שמייחסות התנהלות בעייתית לכאורה מצד מנכ"ל המכללה, עו"ד יוסי אליהוא, והבהיר כי לדירקטוריון אין מידע על התנהלות בלתי כשרה. "אם למישהו יש מידע אחר אני מציע שיפנה למשטרה", הוא אמר. יצוין כי אליהוא מונה לתפקיד על ידי יו"ר ההסתדרות לשעבר, עמיר פרץ, הנחשב למקורבו. בעבר שימש אליהוא כיו"ר קרן הפנסיה מקפת הוותיקה וכגזבר ההסתדרות.

עוד נודע כי בימים האחרונים כונסו עובדי המכללה ועודכנו בדבר המצב הכלכלי לרבות עיכוב התשלומים לקרנות. לדברי ז'ילוני, העובדים עודכנו גם בדבר החשש כי התקשורת עשויה לעסוק בכך ושלא יופתעו ממה שהוא מגדיר "שמועות ורכילויות". גורמים המקורבים להנהלת המכללה טענו היום כי מצבה של המכללה אינו מנותק מהמשבר הכלכלי במשק ומבעיות של תזרים אשראי המאפיינים תקופות משבר.

מהמכללה למינהל לא נמסרה תגובה עד לסגירת העיתון.