אין כיסוי: בית האופנה פראדה פנה לבנקים הנושים בבקשה להסדר פריסת חובות

זאת במטרה לבצע הרחבה מאסיבית של הסניפים ■ חובות הנטו של בית האופנה האיטלקי, שמחזיק במותגים פראדה, מיו מיו וצ'רצ'ס, עמדו בסוף 2008 על 1.5 מיליארד דולר

יצרנית האופנה האיטלקית פראדה מנהלת משא-ומתן עם הבנקים הנושים על פריסת חובות, במסגרת מאמציה לשחרר מזומנים, במטרה לבצע הרחבה מאסיבית של הסניפים שלה.

בסוף 2008 הסתכמו חובות הנטו של בית האופנה, שמחזיק במותגי פראדה, מיו מיו וצ'רצ'ס, ב-1.5 מיליארד דולר.

מקורות בהנהלת פראדה אמרו כי החברה מנהלת משא-ומתן עם קבוצת הבנקים הנושים, בהנהגת הבנקים האיטלקיים אוניקרדיט ואינטסה סנפאולו, במטרה לפרוס מחדש את ההחזרים על הלוואות בשווי כולל של 350 מיליון אירו, שמועד פירעונן יחול בקיץ 2010.

החוב של פראדה מחולק ל-537 מיליון אירו שצברו יחידותיה התעשייתיות, והחובות שצברה חברת האחזקות, ש-95% ממנה נמצאים בבעלות מיוצ'יה פראדה, מעצבת המותג, ופטריצ'ו ברטלי, בעלה, שמכהן כמנכ"ל הקבוצה.

350 מיליון אירו מהחובות שבגינם מתנהל המו"מ נצברו בידי חברת האחזקות.

מרבית החובות של הקבוצה נצברו בסוף שנות ה-90, כאשר רכשה פראדה את מותגי ג'יל סנדר והלמוט לאנג, והחלה להרחיב את פעילותה לשווקים חדשים.

הבנקים מוכנים לשקול את פריסת החזרי החובות ל-2011 או 2012. מהלך זה יעניק לפראדה פסק זמן להתמודד עם המיתון העולמי ולהשתמש במזומנים שברשותה כדי להמשיך את התוכנית להרחבת הסניפים. ב-2008 השקיעה פראדה 160 מיליון אירו בהקמתן של 34 חנויות חדשות ותשתיות תאגידיות אחרות.

במועד מוקדם יותר השנה אמר ברטלי כי יעשה מאמצים למצב את הקבוצה באופן שיאפשר לה לצאת מהמיתון כמנצחת באמצעות המשך ההרחבה של הפעילות. אשתקד רשמה פראדה רווח נקי של 99 מיליון אירו - צניחה של 22% לעומת 2007.

בנקאים במילאנו אמרו כי מיוצ'יה וברטלי נחושים בדעתם לשמור על הבעלות והשליטה בקבוצה במהלך המשבר הכלכלי העולמי, שפוגע קשות בכמה מבתי האופנה המפורסמים ביותר בעולם. בשבוע שעבר, בעקבות חילוקי דעות במועצת המנהלים של ורסאצ'ה, מינתה החברה מנכ"ל חדש, ובית האופנה הצרפתי כריסטיאן לקרואה עתר לבית המשפט להעניק לו הגנה מפני נושיה לקראת הליך של פשיטת-רגל.