הבנק המרכזי של יפן אופטימי - המשקיעים הרבה פחות: מדד ניקיי יורד ב-2.5%; מדד הנג-סנג מאבד 3%

הבנק המרכזי של יפן עדכן מעלה את תחזיתו לגבי מצבה של הכלכלה היפנית והותיר את הריבית על 0.1% - בהתאם לתחזיות ■ שר האוצר היפני, קאורו יוסאנו אמר כי לממשלה היפנית יש אמון מוחלט בדולר

המדדים המובילים באסיה נסחרים בירידות שערים חדות, בהובלת הבנקים וענף האנרגיה והסחורות, כאשר משקיעים חוששים כי סימני ההתאוששות של הכלכלה הגלובלית יתבררו כאשליה בלבד. יום המסחר בוול סטריט ננעל אמש בירידות חדות.

טוקיו נסחרת בירידות של 2.8%, על אף שהבנק המרכזי של יפן (BOJ) עדכן מעלה את תחזיתו לגבי מצבה של הכלכלה היפנית כשהוא מעריך כי עליית מחיר הנפט ושיפור בהיקפי היצוא יזרזו את יציאתה של הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ממיתון. ה-BOJ הותיר כצפוי את הריבית על 0.1%.

"הצריכה הפרטית מבית המשיכה להיחלש", נכתב בסיכום ישיבה בת יומיים של בכירי הבנק המרכזי של יפן. "עם זאת, היצוא והייצור החלו להראות סימני התאוששות, וההשקעות הציבוריות התרחבו".

בתוך כך, שר האוצר היפני, קאורו יוסאנו אמר כי לממשלה היפנית יש אמון מוחלט בדולר האמריקני. יוסאנו אמר את הדברים לאחר פרסומו של דו"ח שהצביע על ירידה בביקושים לאג"ח ממשלתיות של ארה"ב.

חברת MSCI Barra, מפעילת מדדי ה-MSCI העולמיים, הותירה את הדירוג של דרום קוריאה על "משק מתעורר". החברה החליטה הלילה לשדרג את הסטאטוס של ישראל ל"משק מפותח" מ"משק מתעורר". הסיווג מחדש של ישראל ייכנס לתוקף במאי 2010.

מדד ניקיי 225 ירד ב-2.86% ל-10,039 נקודות ■ מדד הנג-סנג איבד 1.8% ל-18,498 נקודות ■ מדד שנחאי המשולב ■ מדד S&P/ASX 200 ■ מדד קוספי ■ מדד סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-1.39% ל-96.48 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר, כצפוי, את הריבית על 0.1%. ה-BOJ עדכן מעלה את תחזיתו למצבה של הכלכלה היפנית זה החודש השני ברציפות.

מניות בכותרות

מניית נופארם (סימול: NUF.AX), יצרנית כימיקלים אוסטרלית, איבדה היום 12.15% ל-10.16 דולר למניה, לאחר שהחברה פרסמה היום אזהרת רווח בשל מכירות חלשות מהצפוי של מוצרי ההדברה שלה בשווקים מרכזיים - ארה"ב ואוסטרליה. עיקר החולשה הייתה במכירות ה-Glysophate, שהוא המוצר הנמכר ביותר של מכתשים אגן .

מניות הבנקים היפניים, מיצובישי UFJ , מיזוהו פייננשל מאבדות גובה בשל חשש כי הראלי האחרון אינו מצביע על התאוששות של ממש.

מניות הכרייה והאנרגיה וודסייד פטרוליום , BHP ביליטון וריו טינטו מאבדות גובה על רקע הירידה במחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה ביולי יורד ב-0.88% ל-70 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

מניית פוסקו (סימול: 005490 בסיאול) יורדת ב-1.3% על רקע ירידה במחירי המתכות, במקביל לירידת מחירי הנפט.