שווקים מחפשים כיוון

תמונת ה-ETFs המייצגות מדדים בעולם לא נראית ירוקה יותר מזו של ה-S&P500


שבוע המסחר העולמי נפתח בירידות שערים שאליהן הוצמדו מיד הכותרות "בשל החשש ממיתון" וכיו"ב. מעניין איפה היו הכותרות האלו כשהשווקים עלו וכיצד הן יתחלפו שוב היה והשווקים יחזרו לעלות. הכותרת המתאימה יותר היא "בשל חשש מירידות שערים". מניות עלו הרבה ומהר ומשקיעים רוצים לשמר את הרווח ולא לאבד אותו. כאשר נראים סימנים של ירידות שערים ולחץ כלפי מטה, מוכרים המשקיעים והסוחרים את המניות מתוך חשש לירידות נוספות. מכירות אלו, שמודבקות אליהן כותרות "מתאימות", יכולות להניע גל של ירידות שערים שיזין את עצמו בהמשך כמו כדור שלג. בקיצור, מכיוון שמצב הכלכלה לא משתנה משבוע לשבוע ומחודש לחודש, גם העליות וגם הירידות הן עניין פסיכולוגי וכך צריך להתייחס אליהן.

טור זה עוסק בשווקים בעולם אבל אי אפשר שלא להתייחס היום למסחר שהתקיים אתמול בוול סטריט. ה-S&P500 נגע בתמיכה ב-925 וירד טיפה מתחתיה במידה שלא נחשבת עדיין לפריצה. אזור ה925 משקף היטב את מערכת היחסים העדינה בין הקונים והמוכרים. זהו קו האמצע של תחרות משיכת החבל.

כנראה שביום שני עוד לא נאמרה המילה האחרונה סביב התמיכה הזו. ניתן לגלות לגביה סבלנות עד 911-914. מהלך מתחת ל-911 ילמד בהסתברות גבוהה על שינוי מגמה למגמת ירידה לטווח הקצר-בינוני לפחות. מהלך מעל 950 יחשב סימן שורי. נראה שבימים הקרובים השוק ימשיך לחפש כיוון סביב ה-925.

חכו להן בירידה

תמונת ה-ETFs המייצגות מדדים בעולם לא נראית ירוקה יותר מזו של ה-S&P500. בהכללה נראה ש-ETFs שהיו חזקות יותר ועלו יותר מה-S&P500 פגיעות יותר לירידה ויש להן מקום לרדת עד לתמיכה.

למשל, EWT המקנה חשיפה לטיוואן. זו כבר התרחקה מאוד מהממוצע הנע ל-200 יום אותו חצתה כלפי מעלה והגיעה אל מתחת להתנגדות שב-12 דולר. משם היא התחילה לרדת וחצתה כלפי מטה תמיכה ב-10 דולר. EWT, שסגרה ביום שני ב-9.67 דולר, יכולה לרדת אל אזור ה-8.5-9 דולר ושם תיווצר לגביה הזדמנות רכש. מהלך מעל 10 דולר יחשב גם הוא כאיתות רכש.

ETF נוספת שכדאי לחכות לה בירידה היא EWA המקנה חשיפה לאוסטרליה. סיפור טכני דומה עם תמיכה טכנית ב-14-15 דולר (סגרה ביום שני ב-16.86 דולר). שוב, האינדיקטורים הטכניים מלמדים על תנודתיות וסיכוי ללחץ כלפי מטה, אם כי במקרה של EWA, עדיין בטריטוריה של מגמת עליה. ניתן לנסות רכש מעל 16.5 דולר והגנה מתחת או להמתין להתבהרות התמונה / ירידה משמעותית יותר.

[למדור ניתוח טכני]

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . מרצה-חבר סגל במחלקה למימון, ביה"ס למנהל עסקים, המסלול האקדמי של המכללה למנהל. segalziv@gmail.com / http://zivsegal.blogspot.com .


זיו ו/או לקוחותיו עשויים להחזיק בניירות ערך או נגזרי ניירות ערך המוזכרים כאן.
הטור מעודכן לנתוני הסגירה מיום המסחר הקודם. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.