ג'פרי ארצ'ר מעדכן את ספרו "קין והבל"

הספר, שיצא לאור ב-1979, מכר יותר מ-34 מיליון עותקים

לכבוד יום הולדת 30 להוצאת רב המכר "קין והבל", טרח הסופר ג'פרי ארצ'ר (מחברו) כתשעה חודשים על שכתוב ועריכה מחדש של הספר, כדי שיתאים למילניום, ולדור הקוראים הנוכחי שאמון על סיפוק מיידי.

ארצ'ר, שנוהג לכתוב ביד, מספר שהוציא מתוך כתב היד המקורי 40,000 מילה והכניס במקומן בסביבות 27,000 מילים, מה שהפך את ספרו לצנום, מהודק וקצר יותר והגביר את קצב הקריאה בו למהירות מטורפת.

"הדמויות הפכו בועטות יותר, והעלילה מתגלגלת במהירות גדולה יותר", דיווח העורך של ארצ'ר בהוצאת "פן מקמילן". "ברומנים המסחריים מהסוג הזה, כל פרק נראה כמו בסדרת מתח. בספר הקודם, הפרקים היו מפותלים קצת, עכשיו כל פרק מסתיים בסימן שאלה או בכיוון יותר מובן מאליו".

"קין והבל" יצא לאור לראשונה ב-1979, ולדברי הוצאת פן מכר יותר מ34- מיליון עותקים ברחבי העולם. הספר עוקב אחרי חייהם של איש כספים בוסטוני בשם וויליאם קיין, ומהגר פולני חסר פרוטה בשם אבל (הבל) רוזנובסקי. שני הגיבורים נולדו באותו יום והעלילה נעה בין מלחמת העולם הראשונה, השפל הכלכלי שבא בעקבות התמוטטות הבורסה האמריקנית של שנת 1929, והיריבות האכזרית והמרירה המתפתחת בין שניהם. אין ספק שכיום הספר רלוונטי מתמיד, ולכן הוצאתו המחודשת לאור המתוכננת לאמצע אוקטובר השנה - לא תשנה את העלילה. רק את הסגנון.

שכתוב הספר הוא מסממני זמננו, שבו מותחנים מסגנון "קוד דה וינצ'י" הגבירו את תיאבון ההמונים לפרקים קצרים יותר ולקצב מוגבר. "יותר ויותר ברור עכשיו, שלפני 30 שנה רומנים מסחריים (הסוגה של רבי-המכר ההמוניים, א.ס.) התאמצו להיות בעלי ערך ספרותי", אמר ג'רמי טרוואת'ן, העורך של ארצ'ר. "מה שקורה עכשיו, כשהספרות הזו השתלטה על השוק, זה שהסגנון והאלמנטים המסחריים שבה הופכים להיות הדומיננטיים".