C702 של סוני אריקסון - ווקמן טוב, סלולרי מאכזב

יתרונות: עמיד בפני רטיבות ואבק, יש לו נגן מוזיקה מוצלח, TrackID ו-GPS; חסרונות: המקשים קטנים ולא נוחים, עדשת המצלמה רופפת ובאגים גורמים למכשיר לאתחול מחדש ■ בסיכומו של דבר, ה-C702 הוא אכזבה - היינו מוותרים עליו בקלות

אחת התקלות השכיחות בטלפונים סלולריים היא קורוזיה - מחלת הסלולר הידועה התוקפת את הטלפונים שלנו כשהם באים במגע עם מים, גם אם מדובר ברטיבות קלה כמו גשם ולאו דווקא טביעה של הטלפון בתוך הבריכה. ה-C702 פונה למשתמשים שמחפשים מכשיר יחסית קשיח שאמור לעמוד בפני נזקי טבע כמו אבק, זעזועים ורטיבות קלה של מים.

סוני אריקסון C702

* יתרונות: מכיוון שבחברה מייעדים את הטלפון הזה לאנשים שמסתובבים בטבע, ה-C702 מגיע עם התקן GPS שמאפשר לנווט בכבישים בעזרת תוכנת הניווט של אורנג' (בתשלום חודשי). מלבד זה הוא גם מצויד בתקשורת דור 3.5 עם יכולת לקרוא מיילים.

כדי להגן על הסוללה, אפשר לסגור את מכסה הסוללה למכשיר בעזרת הברגה. כמו כן, יש גם הגנת גומי על כרטיס הזיכרון, שמונעת כניסת מזיקים.

נגן מוצלח: בניגוד לקטגוריית הצילום, ה-C702 מצטיין בתחום המוזיקה. המכשיר מגיע עם בלוטות' סטריאופוני לחיבור לאוזניות אלחוטיות ורדיו FM, כולל RDS לקריאת שמות התחנות, ויישום TrackID - שמזהה את שמות השירים המושמעים ברדיו.

מלבד היכולות האלו, ה-C702 מגיע עם ממשק ה"ווקמן" המוצלח של החברה, רמקול חזק עם סאונד סביר וספיקרפון טוב. האוזניות שמגיעות עם הערכה מציעות איכות טובה, רק חבל שהמכשיר לא מגיע עם מתאם לאוזניות סטנדרטיות (יציאת 3.5 מ"מ).

* חסרונות: מכסה עדשת המצלמה רופף. התוצאה: המכסה כל הזמן נפתח והעדשה חשופה לפגיעות, שלא לדבר על כך שהמכשיר הפעיל בצורה אוטומטית את ממשק המצלמה ללא שום התרעה.

חוסר הרגישות לפרטים לא נעצר רק עם עדשת המצלמה. הכפתורים עצמם לא נוחים למגע: הם קשים וקטנים, והפעלתם דורשת ריכוז.

לצערנו, ה-C702 גם סבל ממספר באגים, כמו קפיאה של המסך, איטיות, והכי מעצבן, אתחול של המכשיר ללא שום התרעה מראש.

יש לציין כי אין חיבור לאינטרנט אלחוטי (Wi-Fi) ואין אפשרות לקרוא מסמכי אופיס.

צילום בינוני: מצלמת ה-3.2 מגה פיקסל מספקת תוצאות צילום מאכזבות מאוד. בעוד שהתמונות באור יום נראות רק סביר, התמונות במקומות עם תאורה חלשה היו מגורענות וחשוכות. הפלאש אמנם חזק, אך מכיוון שהוא פועל בטכנולוגיה של מנורת LED הפועלת בכל זמן הצילום, החברים שלכם יסתנוורו וכל התמונות יתקבלו עם עיניים עצומות. בסוני אריקסון מצאו פתרון למנורה החזקה והם מאפשרים להשתמש בה גם כפנס. גם צילום הווידיאו סיפק תוצאות גרועות.

* בשורה התחתונה: יתרונותיו של המכשיר הם שהוא עמיד בפני רטיבות ואבק, ויש לו נגן מוזיקה מוצלח, TrackID ו-GPS. חסרונותיו: המקשים קטנים ולא נוחים, עדשת המצלמה רופפת ובאגים גורמים למכשיר לאתחול מחדש. בסיכומו של דבר, ה-C702 הוא אכזבה. היינו מוותרים עליו בקלות.

מחיר ברשת אורנג': 2,124 שקל (או 59 שקל כפול 36 תשלומים).

ציון:7.