המשנה למנכ"ל אזורים: "אנו מעלים מחירים במרבית האתרים וחושבים שהמחירים בישראל ימשיכו לעלות"

יעקב סיסו באסיפת מחזיקי האג"ח היום: "יש לנו כסף לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו בזמן ואין לכם מה לדאוג - הפרויקטים שלנו מייצרים לנו תזרים מזומנים חיובי

"אנו מעלים מחירים במרבית האתרים וחושבים שהמחירים בישראל ימשיכו לעלות", כך אמר יעקב סיסו, המשנה למנכ"ל אזורים מרגיע את מחזיקי האג"ח באסיפה שהתקיימה היום (א')בתל-אביב.

אזורים היא חברה בת (64%) של בוימלגרין קפיטל הנמצא בשליטת שעיה בוימלגרין. חברת הנדל"ן נקלעה למשבר קשה והיא סיימה את הרבעון הראשון של השנה בהפסד של 18 מיליון שקל, בהמשך להפסד של 412 מיליון שקל ב-2008.

"הבנקים קצת יותר קמצנים למימון פרויקטים וההיצע קטן אך הביקושים לדירות גדולים. הריבית על המשכנתאות נמוכה, אין אלטרנטיבות של השקעה ודירת מגורים ובודאי באזורי ביקוש זאת השקעה אטרקטיבית", אמר סיסו.

הנהלת חברת אזורים העבירה היום מסר ברור למשקיעים - יש לנו כסף לעמוד בכל ההתחייבויות שלנו בזמן ואין לכם מה לדאוג. "הפרויקטים שלנו מייצרים לנו תזרים מזומנים חיובי. ברבעון האחרון הפסקנו לרכוש קרקעות יש לנו מלאי קרקעות ל-7,000 יחידות דיור ואנו לא צריכים לקנות קרקעות בשנים הקרובות", אמר סיסו.

אזורים מצאת בחריגה מאמות המידה הפיננסיות כפי שנקבעו על ידי הבנקים שהלוו לה 570 מיליון שקל לגבי היחס בין ההון העצמי וההתחייבויות. אזורים התחייבה לבנקים לעמוד בתנאים נוספים שעיקריהם: לקבל את הסכמת הבנק מראש לביצוע פעולות בנכסיה, לא לחלק דיבידנד ולא לשלם דמי ניהול לבעלי עניין למעט מה שהוסכם לפי הסכם שירותי הניהול מנובמבר 2006. בנוסף, כמעט כל נכסי החברה משועבדים לטובת הבנקים המלווים.

ההון העצמי של אזורים כ-9% בלבד מהמאזן. סך ההתחייבויות השוטפות - 3.4 מיליארד שקל וסך ההתחייבויות לזמן ארוך 3 מיליארד שקל. לחברה גרעון בהון החוזר של 836 מיליון שקל והאמצעים הנזילים מסתכמים ב-280 מיליון שקל.