עובדי ההיי-טק ממשיכים לסבול: ברבעון השני נרשמה ירידה של 6.6% בשכרם

כך מדווחת Jobinfo ■ מהנדסים בתחום החומרה לא הרגישו ירידות משמעותיות בשכרם, מלבד בוגרים בעלי עד שנה ניסיון, שירידה בשכרם הגיעה ל-11%

הירשמו לניוזלטר פיתוח קריירה ומיומנויות ניהול

עובדי ההיי-טק המשיכו לחוות ירידה במשכורות שלהם ברבעון השני של השנה, כך מדווחת חברת ההשמה Jobinfo. המגמה הבולטת ברבעון השני, היא שטווח השכר הנמוך למשרות ירד והטווח הגבוה נשאר דומה למה שהיה ברבעון קודם. כלומר, הרבה יותר חברות מציעות שכר נמוך יותר בכניסה לתפקיד חדש.

"ברבעון השני של השנה אנחנו רואים ירידות של 6.6% בשכר עובדי ההיי-טק, כאשר בגיוס עובדים בתחום החומרה, התוכנה והאינטרנט, אנחנו רואים עלייה של 4.5%", אומרת עפרה עפגין-חדד, משנה למנכ"ל Jobinfo".

מהנדסים בתחום החומרה לא הרגישו ירידות משמעותיות בשכרם, מלבד בוגרים בעלי עד שנה ניסיון, שירידה בשכרם הגיעה ל-11%. תפקידי מהנדסי ASIC/VLSI המתעסקים בפיתוח שבבים חוו ירידה של כ-7% בשכר.

בתחום התוכנה חלה ירידה של 13% בשכרם של אנשי פיתוח תוכנה ללא ניסיון, ירידה זו היא המשמעותית ביותר בהשוואה לבעלי ניסיון של שנתיים-שלוש, שמגיעה ל-10%.

תפקידי מתכנתים עם ניסיון של עד שלוש שנים, היו אחד התפקידים שהרגישו את ירידת המשכורות הגבוהה ביותר בתחום התוכנה - כ-29%.

בתחום האינטרנט חלו ירידות של 5%-15% בשכר למפתחים בעלי עד שלוש שנות ניסיון. לבעלי ניסיון רב יותר, היו ירידות שכר מתונות של 7% בממוצע. בתחום הביומד אין שינוי ברמות השכר.