אובמה מציג רשמית: התקדמות במהפיכה הבריאותית - חברות התרופות ישקיעו כ-80 מיליארד ד' בשיפור הכיסוי הרפואי

זאת, במסגרת תוכנית לשיפור מערכת הבריאות רחבת ההיקף בארה"ב, שהציג אובמה מוקדם יותר החודש ■ החברות יפחיתו בעשור הקרוב את העלויות של התרופות לצרכנים, ואף יסבסדו עבורם חלק מהעלות

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הכריז היום באופן רשמי, על הסכם עם חברות התרופות האמריקניות, שנועד לסגור את הפער בתרופות שלא נכללות בתוך סל התרופות שהחברות מציעות לציבור בארה"ב. זאת במסגרת תוכנית לשיפור מערכת הבריאות רחבת ההיקף שהציג אובמה מוקדם יותר החודש.

נזכיר, כי אובמה מתכוון לשפר את מערכת הבריאות האמריקנית, ואת התחומים שהיא מכסה, במטרה לעודד את התחרות בקרב קופות החולים הפרטיות בארה"ב ולעודד אותן לשפר את תנאי הכיסוי לאזרחים, ואת מחירי ביטוחי הבריאות. מקורות בשוק צופים כי העלות של תוכנית כזו לממשל, תסתכם בכטריליון דולר, ותכביד אף יותר על הגירעון התקציבי של הממשל.

אובמה אמר היום, כי חברות המגזר הפרמצבטי הסכימו להשקיע כ-80 מיליארד דולר בעשור הקרוב, כדי לצמצם את העלויות של התרופות לצרכנים, ואף לסבסד עבורם חלק מהעלות, בכך לתרום ולדחוף את תוכניתו של אובמה ולהקל על העלות הממשלתית.

"מדובר בפריצת דרך משמעותית בדרך להפעלת הרפורמה במערכת הבריאות, שתהווה שינוי מהפכני לטובה בקרב אלפי אזרחים אמריקנים". אמר אובמה. הנשיא הוסיף ואמר כי המהלך יתקן את העיוותים שבביטוח הרפואי בארה"ב שמעניק יתרון לא הוגן למספר חברות.

התוכנית המקורית של אובמה קבעה כי הממשל האמריקני יציע ביטוחי בריאות לאזרחיו, בסבסוד ממשלתי, בכך יתחרה באלה של המגזר הפרטי, ויחייב את החברות הפרטיות לשפר את תנאיהן ומחיריהן. במסגרת ההסכם עם חברות התרופות, חלק מהמוצרים יינתנו ב-50% הנחה לאזרחים, ועשוי להוביל גם מהלך לטובת החברות, שיהנו מקנייה מוגברת של מוצריהן, על רקע המחיר הנמוך.