חברת Spine במגעים למכירתה לפי שווי של 10-20 מיליון דולר

עסקי ענן המחשוב נחשבים לנושא החם ביותר בעולם המחשוב של היום ובהתאם זה רק עניין של זמן עד שרכישות בתחום יתבצעו גם בישראל

עסקי ענן המחשוב נחשבים לנושא החם ביותר בעולם המחשוב של היום ובהתאם זה רק עניין של זמן עד שרכישות בתחום יתבצעו גם בישראל, או לפחות יתקיימו מגעים בנושא.

אחת החברות שפועלות בישראל ומתאימה להגדרה זו, היא Spine, שמפתחת תשתיות לאספקת תוכנה מרחוק (SaaS). ל"גלובס" נודע כי החברה מנהלת מו"מ למכירתה לספקית שירותי תקשורת מארה"ב לפי 10-20 מיליון דולר. מהחברה סירבו להגיב לידיעה.

ספיין הוקמה ב-2007 על-ידי ניב איצקוביץ' ואילן הראל ומנהל אותה עידו רבינר. החברה מפתחת פלטפורמה שמאפשרת לספקיות השירותים לספק תוכנה שמאוכלסת על חוות השרתים שלהם ללקוחות מרוחקים.

החברה מתרכזת באספקת פתרונות לניהול משאבי המחשוב, אבטחה ואוטומציה של השירותים מרחוק וכן אפשרויות לחיוב הלקוחות לפי שימוש או על-פי מודלים אחרים.

לחברה מספר שיתופי פעולה עם ספקיות שירותים בישראל וכן עם חברות שירותי מחשוב ישראליות שאמורות להיעזר בתשתיות שלה כדי למכור תוכנות שהן משווקות. החברה, שמעסיקה במשרדיה בהרצליה כ-10 עובדים, נמצאת בשלב של התחלת המכירות.

בספיין אמנם לא הושקע הון סיכון, אבל החברה השלימה במארס גיוס של כמיליון דולר ממשקיעים פרטיים, שככל הידוע אינם מענף ההיי-טק. בנוסף, היא קיבלה בתחילת הדרך סכום נוסף מהמייסדים.

במידה שהמו"מ יבשיל למכירה, הרי שמדובר בהחזר מכובד - כפי-10 על ההשקעה. באתר חברת המחקר IVC מצוין כי החברה נמצאת בתהליך גיוס של כ-5 מיליון דולר.