הלימות ההון של בנה"פ תעמוד על 12.6%; גייס 1.5 מיליארד ש' באג"ח

גייס 4 מיליארד שקל מתחילת השנה *כל הבנקים גייסו מתחילת השנה כ-9 מיליארד שקל

בנק הפועלים יגיע בסוף הרבעון השני להלימות הון של 12.6%, לאחר שגייס אתמול 1.5 מיליארד שקל, בהון משני עליון. המכרז המוסדי הסתיים בביקוש גדול והבנק הגדיל את היקף הגיוס מחצי מיליארד שקל למיליארד וחצי שקל.

ביום א' הקרוב ייערך המכרז הציבורי ובו מתכנן הפועלים לגייס עוד 150 מליון שקל. את הגיוס הוביל יאיר סרוסי, יו"ר הבנק המיועד. סרוסי צפוי להחליף את דני דנקנר ב-1 באוגוסט.

יחזק את ההון של הבנק

כתבי ההתחייבות הנדחים שגייס בנק הפועלים יהיו במח"מ של 8 שנים, ובריבית צמודה של 5.75%. את הגיוס הוביל פועלים אי.בי.אי בניהולו של ארז גולדשמידט.

מתחילת השנה גייס הפועלים כ-4 מיליארד שקל, סכום שיאפשר לו לעמוד ביעד הלימות ההון של 12% שנקבע לסוף 2009, כבר בסוף הרבעון השני. הגיוס יחזק את ההון של הבנק ויאפשר לו להגדיל את האשראי לציבור בעוד 3% תוך עמידה ביעד הלימות ההון, ואף להחליף אג"ח באמורטיזציה בהיקף של 700 מיליון שקל.

עם זאת, הפועלים יידרש לעמוד ביעד נוסף של הלימות הון ראשוני מקורי. היעד ייקבע בחודשים הקרובים בדיאלוג עם המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, וההערכות הן כי הבנק יידרש לעמוד בהלימות הון בשיעור של 7.5%.

מתחילת השנה גייסו הבנקים כ-9 מיליארד שקל על מנת לחזק את הלימות ההון שלהם ולהגיע ליעד של 12%. לאחר שמזרחי-טפחות ולאומי גייסו את מרבית צורכי ההון שלהם, הבינלאומי נמצא מעל היעד והפועלים סיים כאמור לגייס, נותר רק בנק דיסקונט. דיסקונט הוא הבנק האחרון שזקוק לגיוסי הון בהיקפים גדולים. בדיסקונט הלימות ההון היא הנמוכה במערכת וכדי לעמוד ביעד עליו לגייס כ-2 מיליארד שקל. *