די-פארם תנסה לגייס הון בצל הערת "עסק חי"

ברבעון הראשון של 2009 הפסידה די-פארם 2.5 מיליון דולר ורואי החשבון של החברה הצמידו לדוחות הערת "עסק חי" ■ החברה תנסה לגייס 15 מיליון דולר מבעלי מניות הבכורה שלה, בנוסף לגיוס מהציבור

חברת הביומד די-פארם בדרך לבורסה: החברה, המוחזקת בשיעור של 41% על ידי כלל ביוטכנולוגיה מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הגישה לרשות ני"ע תשקיף מדף לקראת הנפקה ראשונית לציבור. טרם נקבעו תנאי ההנפקה. מתחילת השנה הונפקו בבורסה מניות בהיקף של 12.3 מיליון שקל בלבד, בשל המשבר בשווקים. זאת, בהשוואה לגיוסים בהיקף של 1.063 מיליארד שקל במחצית הראשונה של שנת 2008 (מרבית הסכום - כמיליארד שקל - הגיע מהנפקת מניות של אפריקה ישראל ביוני אשתקד).

בנוסף, די-פארם מנסה לגייס 15 מיליון דולר נוספים מבעלי מניות הבכורה שלה, וזאת על ידי הנפקת זכויות פרטית, אשר תהיה כפופה להשלמת ההנפקה הציבורית. נזכיר כי בתחילת חודש מאי פנתה די-פארם לבעלי מניות הבכורה שלה כדי לגייס מהם 2 מיליון דולר.

ברבעון הראשון של 2009 הפסידה די-פארם 2.5 מיליון דולר. החברה זקוקה לגיוסי הון כיוון שבדוחותיה הכספיים נכללה הערת "עסק חי", כלומר רואי החשבון המבקרים את החברה סבורים כי ישנו חשש להמשך פעילותה. בדוחות הכספיים לרבעון הראשון של כלל ביוטכנולוגיה, נכתב כי "היעדר אמצעי מימון נוספים עלול לגרום להפסקה או פגיעה בפעילותה העסקית של די-פארם".

די-פארם עוסקת בפיתוח תרופות, ובתחילת החודש הודיעה החברה כי קיבלה אישור מרשות המזון והתרופות האמריקנית (ה-FDA) להיכנס לשלב השלישי והאחרון של הניסויים הקליניים בתרופה לשבץ. התרופה כבר עברה בהצלחה ניסוי יעילות בכמה עשרות חולים (שלב IIb). אם ישיג הניסוי הנוכחי את מטרותיו, החברה תוכל להגיש בקשה לאשר את שיווק המוצר בארה"ב. הניסוי צפוי לארוך לפחות כשנתיים, אם כי ייתכן שעוד קודם לכן יגיעו תוצאות ביניים.