קרן בירד תשקיע 4.5 מליון דולר ב-7 פרוייקטים של קלינטק ואנרגיה, אלקטרוניקה והתקנים רפואיים

בין השותפים האמריקנים הקרן הדו-לאומית ארה"ב-ישראל ניתן למצוא חברות כגון GE-GRC, Commscope ,Agilent ■ בין החברות הישראליות השותפות: בייטמן, מגנזיום ים המלח, רד-סי אופטיקל ודסליטק

קרן בירד, הקרן הדו לאומית לשיתוף פעולה תעשייתי ישראל - ארה"ב, אישרה בישיבת חבר הנאמנים שהתקיימה ב-23 ביוני 2009 בוושינגטון, השקעות בסך של 4.5 מיליון דולר בשבעה פרויקטים חדשים, שתקציבם הכולל עומד על כ- 18מיליון דולרים, פרי שיתוף פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות.

קרן בירד פועלת לעידוד שיתופי פעולה בין חברות ישראליות ואמריקאיות מתחומי הטכנולוגיה השונים, ומסייעת באיתור שותפים אסטרטגיים משתי המדינות, לצורך פיתוח של מוצר משותף. הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הנאמנים מתווספים ללמעלה מ-780 פרויקטים בהם השקיעה קרן בירד מעל ל-268 מליון דולר, במהלך 32 שנות פעילותה. פרויקטים אלו הניבו עד היום מכירות ישירות ועקיפות של למעלה מ-8 מליארד דולרים.

הקרן ממשיכה לשמור על המגוון המסורתי בהשקעה בחדשנות טכנולוגית בתחומים רחבים ומגוונים. ברשימת הפרויקטים שאושרו בישיבת חבר הנאמנים האחרונה, נכללים פרויקטים בתחומים של קלינטק ואנרגיה, אלקטרוניקה והתקנים רפואיים, וכן פרויקט בתחום התעשייה המסורתית. בין החברות הישראליות המשתתפות: בייטמן, מגנזיום ים המלח, רד-סי אופטיקל, דסליטק ואחרות.

איתן יודיליביץ', מנכ"ל קרן בירד, מסר: "בשל המצב הכלכלי העולמי, אנו מקבלים כמות גדולה של פניות. הפרויקטים שנבחרו על ידי מועצת הנגידים האמריקאי-ישראלי הם שילוב של יוזמות טכנולוגיות עם סיכון גבוה, פרויקטים בעלי חשיבות לסביבה ובכל מקרה, תוך דגש על הסיכוי להניב פירות עסקיים, עם פוטנציאל צמיחה גבוה".

"חברת סטארט-אפ ישראלית, שמתקרבת או מגיעה לבשלות טכנולוגית חייבת לחפש ערוצי כניסה לשווקים. הדרך העדיפה עבור חברה ישראלית צעירה היא בניית שותפויות עם חברות רב-לאומיות. במקרים כאלו, ובנסיבות השוק כיום, שותפות עם חברה אמריקאית היא האופציה הנכונה ביותר", מוסיף יודילביץ'.

לאחרונה אושר לקרן בירד ממון נוסף לפרויקטים בתחום אנרגיה המתחדשת (BIRD Energy P).