מופז: "יכולת קבלת החלטות קשות לא קיימת אצל לבני"

בראיון לגלי צה"ל אמר מופז: "נוצר מצב אבסורדי - הבוחר רצה את העבודה באופוזיציה ואת קדימה בשלטון, ולבני שלחה את קדימה לאופוזיציה ואת העבודה לשלטון"

חבר הכנסת ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, מתח הבוקר (א') ביקורת קשה על יושבת-ראש מפלגתו, ציפי לבני: "היא אדם נחמד, אפשר לשבת איתה ולשתות איתה, אבל אנחנו לא בקלאב. היכולת לקבל החלטות קשות אינה קיימת אצלה. זה מצב טראגי", אמר מופז בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל.

"נוצר מצב אבסורדי: הבוחר רצה את העבודה באופוזיציה ואת קדימה בשלטון, ולבני שלחה את קדימה לאופוזיציה ואת העבודה לשלטון", האשים מופז, "מצד אחד נתניהו נגרר אחרי הלחצים של אובמה וסרקוזי, ומצד שני היא תקועה בעניין הזה של אנאפוליס - תהליך שחשיבותו הייתה בעצם קיומו".

בנוסף, קרא מופז להצטרף לממשלת אחדות, אם היא תכיר בעיקרון של "שתי מדינות לשני עמים", אך לדבריו כרגע הממשלה נוקטת בשיטה של "הימנעות מתוכנית מדינית". "בהינתן תוכנית מן הסוג שאני מדבר עליה, כל חברי "קדימה" צריכים להצטרף לממשלת אחדות, על מנת שבשנים הקרובות תהיה פריצת דרך מול הפלסטינים", הצהיר.

לדבריו, הוא מאמין שבקרב רוב חברי סיעת "קדימה" יש רוב להצטרפות לממשלה בתנאים אלה: "נשמח אם נהיה אלה שדוחפים את הממשלה להיות אחראית ומקבלת החלטות", הוסיף.

מנגד, אמר מופז כי המצב בצד הפלסטיני כעת פוגע בהשגת הסדר: "עזה מובילה סדר יום משלה, הטרור שם נמצא בשיאו והחמאס שולט, ויש שתי רשויות בצד הפלסטיני", הסביר.