מנהל קול ישראל בפרסית: "אובמה מבין עם מי יש לו עסק"

גלובס tv מנשה אמיר, מומחה לענייני איראן, ל"גלובס TV": "מה שקרה באיראן זו רעידת אדמה, שיהיו לה רעידות משנה בהיקף נרחב בעתיד"

"יש סוג של שקט, אבל סערה מתחת לפני השטח", אמר היום ל"גלובס TV" מנשה אמיר, מנהל קול ישראל בפרסית ומומחה לענייני איראן. "יש פעילות לפתרון הבעיה ואילוץ חמינאי לרדת מהעץ הגבוה, ו'קצת לסלק את אחמדינג'ד', שהוא בעיה. הוא בעיה שצריך איכשהוא להיפטר ממנה", הוסיף.

אמיר מציין, כי מוסווי אומר ש"כל זמן שהשלטון לא נפטר מאחמדינג'ד, ולא עורך בחירות מחדש, הוא לא מוכן להרפות מהמאבק". לדברי אמיר, "מה שקרה באיראן זו רעידת אדמה, שיהיו לה רעידות משנה בהיקף נרחב בעתיד. אם אחמדינג'ד יתחיל את נשיאותו, זו תהיה נשיאות ברמה הרבה יותר נמוכה, עם הרבה פחות אהדה ותמיכה".

והוא מפרט: "יהיה לו ריב עם הפרלמנט האיראני, ריב עם המתחרים שלו. הוא ירצה לנקום במוסווי ובמשפחת רפסנג'ני. הבעיות הכלכליות העולמיות יגיעו לאיראן בצורה הרבה יותר חריפה... כל זה יכול להכין את הקרקע להתקוממות גדולה ועממית יותר, שאפילו יכולה להביא לקריסת המשטר".

"אחמדינג'ד מאד אחראי למשבר הכלכלי באיראן, למרות הכנסות הנפט הגדולות שלה", מעריך מנהל קול ישראל בפרסית. "הוא זילזל במכתבי אזהרה של כלכלנים איראניים. הפעם, כשהוא יפול, הנפילה תהיה חזקה; הוא קלקל היחסים עם אובמה, וגם אובמה מתחיל להבין עם מי יש לו עסק, ותוהה מה יהיה עתיד השיחות עם איראן".