אסיה סיימה בירידות: הייצור התעשייתי ביפן עלה פחות מהצפוי

בורסת שנחאי סיימה ברמת שיא של שנה ■ הייצור התעשייתי ביפן עלה ב-5.9% במאי בעוד תחזית האנליסטים היתה לגידול של 6.9% ■ המלאים התכווצו ב-0.6%והמשלוחים הימיים גדלו ב-4.5%

מרבית המדדים המובילים באסיה נעלו את יום המסחר בירידות לאחר פרסום נתוני הייצור התעשייתי לחודש מאי ביפן שעלו בשיעור קטן מהתחזיות. בסוסייטה ז'נרל מסבירים כי על אף שהמצב הכלכלי עדיין קשה ביותר, ניתן להבחין בשינוי לטובה במצבה של יפן, הכלכלה השנייה בגודלה בעולם.

המלאים ביפן המשיכו להתכווץ במהלך חודש מאי בעוד שהמשלוחים הימיים דווקא גדלו - נתון המצביע על כך שבניגוד לתפיסה המקובלת, חברות יפניות דווקא מצליחות להתאים את עצמן לשינויים בהתנהלותה של הכלכלה העולמית.

בורסת שנחאי, לעומת זאת, בלטה לטובה וסיימה ברמת שיא של כשנה, לאור התגברות העדויות להצלחתה של תוכנית התמריצים של הכלכלה השלישית בגודלה בעולם שצפויה להציג השנה קצב צמיחה שנתי של 7.7%. נזכיר כי ביום שישי, סין שוב קראה להקמת מטבע חדש, רב-לאומי, אשר ינוהל על ידי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) ויחליף את הדולר. סין מסרה כי בכוונתה להקטין את התלות בדולר המהווה את הנתח העיקרי ביתרות המט"ח שלה.

מדד ניקיי 225 ירד ב-0.95% ל-9,877 נקודות ■ מדד הנג-סנג ■ מדד שנחאי המשולב הוסיף 1.6% ל-2,975 נקודות - שיא של כשנה ■ מדד S&P/ASX 200 ירד ב-0.43% ל-3,903 נקודות ■ סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.21% ל-95.46 ין לדולר.

בזירת המאקרו

הייצור התעשייתי ביפן עלה ב-5.9% במאי - עלייה זה החודש השלישי ברציפות. עם זאת, תחזית האנליסטים היתה לגידול של 6.9%. המלאים התכווצו ב-0.6% לאחר ירידה של 2.7% באפריל והמשלוחים הימיים גדלו ב-4.5% לאחר עלייה של 3% באפריל.

מניות בכותרות

אנגלו אמריקן מנהל משא ומתן לשת"פ עם ענקית המתכות צ'ינלקו בנסיון לבלום את הצעת הרכש של אקסטרה האירופית.

מיזוהו פייננשל , הבנק השלישי בגודלו ביפן על פי שווי שוק, צפוי להתחיל למכור מניות בסכום של 600 מיליארד ין (6.3 מיליארד דולר) כבר במהלך השבוע הנוכחי.

Jtekt Corp , חברה בת של טויוטה ריכזה עניין לאור עלייה במשלוחים הימיים מיפן במהלך חודש מאי.

מניית LG Display ריכזה עניין מרכזת עניין לאחר שהודיעה כי היא לא תעמוד בכל ההזמנות שהתקבלו על ידי לקוחותיה.

מניית Daiwa , הברוקר השני בגודלו ביפן, הודיע כי בכוונתו לגייס 240 מיליארד ין (2.5 מיליארד דולר) באמצעות מכירת מניות.